Lösenord

tisdag, juni 17, 2014

En rejäl sundae


Eftersom våra sundae-planer dagen tidigare blivit en flopp (vadå inte tillverkar den??) så tog vi ett impulsbeslut dagen därpå. Vi stack till T.G.I. Friday's vid Stureplan och fick ett bord högst upp.




Så var vi så pass busiga att vi bara beställde dessert.
Två klassiska sundaes med vaniljglass, chokladsås, kolasås, grädde och ett körsbär på toppen.




Redoy var väldigt fascinerad av cocktail-menyn. Jag var mer fascinerad av glassen, jag.




Vilket utmynnade i att jag åt upp min glass i ett kick, och han hade mer än halva kvar när jag redan skrapat botten och slickat kanten ren.




En spontan lunchdessert på Friday's, minsann. Och därav även ännu en punkt på min bucket list, här går det undan!


#21: Äta en rejäl sundae - check!  


1 kommentar :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)