Lösenord

lördag, maj 03, 2014

Paris: L'Arrivée et crêpes à la nuit


Så kom stora dagen, den dag då min syster jag skulle resa på vår första gemensamma utomlandresa.
Och inte till vilken destination som helst, utan min framtida hemstad - Paris.

Faktum är att det inte slog mig att vi faktiskt skulle åka förrän vi redan anlänt till flygplatsen, och dessförinnan kände jag mig lika bortkommen som syster på bilden nedan demonstrerar.




Nattis är riktigt bra på att göra snygga miner inför kameran min. Det här är inte den sista ni får, ska ni tro.

.... Efter två timmars väntan, två och en halv timmes flyg, en timmes bussresa...
Så var vi kring tio-tiden på kvällen framme i Paris.
Det första vi såg var Triumfbågen vid avstigning från bussen, och jag fotograferade att Nattis fotograferade.






Vi skyndade oss vidare till ett outforskat område i Batignolles, där jag hyrt en lägenhet till vår femdagars vistelse.
Det är nära Ternes, där jag bott under mina tidigare resor. (Så helt bortkollrad var jag inte!)


Här är lägenheten!

Garderob, TV, packning...

Nathalie utnyttjar köksbordet

Med mycket nöje

Del av utsikten

(Fler och finare bilder får ni när det är ljust!)
När vi mött upp vår hyresvärd och fått all väsentlig info, så tog vi oss ut direkt. Nattis hade längtat efter att få smaka en äkta fransk crêpe (ni vet, dem jag tjatar om under alla mina resor?) och därför tog vi oss ut på nattbestyr!

Eftersom jag bott i närheten på tidigare Paris-resor så visste jag var vi skulle; till mitt favoritcrêperie med öppet nästan dygnet runt. Vi traskade dit, jag skämtsnackade med killen i kassan (på franska, givetvis!) och vi beställde varsitt franskt underverk. 




Och, ÅH, så jag längtat! Ni har ingen aning, så jag längtat.
Jag tog en med nutella-banane, och Nattis testade en sucre-citron (socker och citron). 




Därefter traskade vi hem igen, kröp ned i vår stora säng och tittade på film innan jag blev alldeles, alldeles för trötter.


Nu börjar Paris-semestern!


1 kommentar :

  1. Ååh, vad myyys! O så härligt att spend som quality time med syrran också =) Jättefin lägenhet! Ligger den "bra", alltså sett ut geografiskt läge?¨
    ha det nu underbart i the city of... ditt hjärta!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)