Lösenord

söndag, april 27, 2014

Som tack för "besväret"...


Häromdagen blev jag inringd för lite barnvaktande, och for direkt efter jobbet till ett litet villaområde som sådant.
Den lilla tösen jag skulle natta är en liten ettårig tjej som jag haft i mitt babysim sedan hon bara var tre månader, 
och nu är hon nästan vuxen! (alltså känns det som i alla fall)




Jag tar inte emot pengar för mitt barnvaktande, eftersom jag tycker om tösen så mycket. Det är snarare ett nöje än ett jobb att få tillbringa kvällen med henne.

Men som tack för "besväret" hade modern köpt två burkar glass till mig.




Jag får alltså bokstavligen betalt i glass.

Vad jag älskar denna värld. Jag var lycklig som få med barngos och därtill favoritglass! 




Väl hemma gosade jag ned mig med Modern Family och en av dagens intjänade burkar. Och det går ju inte annat än att känna sig duktig, när man får njuta av något man verkligen gjort sig förtjänt av (enligt modern i alla fall, hoho!).


(Psst! Caramel Chew Chew blir godare och godare för varje tugga. Har definitivt bytt plats i rankningslistan!)



1 kommentar :

  1. Det kallar jag bra bonus alltså =) Får bli att testa den smaken nästa gång! Säg inget till någon; men ikväll är jag otrogen med en Strawberry Cheesecake från ett Holländskt märke!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)