Lösenord

torsdag, april 17, 2014

Kvickvisit till Linköping


I onsdags var det dags - snuva, hosta och halsont till trots - att ta sig upp på en buss som efter tre timmar skulle släppa av mig i Linköping. Det var en resa jag planerat och bokat för länge sedan, och jag tänkte mig att en lååång härlig bussresa kanske utgjorde utmärkt kuckelimuck-medicin?




Jag älskar att åka buss. 
Det är så lugnt, rofyllt och en exemplarisk (och oundviklig) ursäkt att bara sitta där;
Ta av sig skorna, gosa upp sig, slappna av, lösa korsord och lyssna på podcasts.




Efter en sisådär tre timmar var jag framme och mötte upp efterlängtade Redoy!
Vi kramades välkommen och pilade snabbt iväg till en restaurang vi bestämt oss för att besöka.

Vi traskade till BQ Bar - en klassisk krog som serverade de mest rejäla rätterna.
Jag hade ögonen fästa på plankstek, eftersom jag aldrig smakat det förut...




Så här såg den ut när den kom till bordet. Jag satt och hoppade på stolen, så aptitretligt god den var!
Själv beställde Redoy en parmalindad oxfilé med rödvinsky och potatisgratäng.

"Not bad, not bad.."



Så vi åt, åt och åt, mer än mätta och nöjda. Bannemig, en sådan dundermiddag! Emelie mycket nöjd.




Vid slutet av middagen började humöret tryta i och med att sjukdomssymptomen började ta över (antibiotikan verkar inte ta ordentligt ännu..) och vi begav oss hemåt.

På vägen frestade Redoy mig att köpa med oss lite glass - det blev att återigen testa Caramel Chew Chew.




... Som vi åt framför hans dator med varsin stor sked.
Och jag kan väl säga att.. Ja.. Den var väl helt okej-god. Inte alls i stil med Fairly Nuts, och inte heller håller den facklan högt som fiendens Pralines and Cream.

(Så, nä, Emsi, den kan du få behålla för dig själv!)


Därefter var jag mätt så att jag storknade, och vi lade oss för att sova. 
Redan idag ska det nämligen bära hemåt!


1 kommentar :

  1. ÅÅh vad mysigt! Du är så stilig i rött läppstift BTW! Var det platå ni besökte?
    Trevlig hemresa nu, o glad påsk lite i förskott =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)