Lösenord

torsdag, mars 27, 2014

Frukostterapi följt av reell terapi


Igår tog jag mig en (egenutvärderat) välförtjänt sovmorgon, och valde att åka ut och frukostfika.
Jag har märkt hur viktigt det är för mig att ta mig tid att åka ut, andas, ta det lite lugnt.

Min veckoliga terapi, lite granna. (vad ironiskt, med tanke på att jag spenderar hela dagarna i terapi numera)




I vilket fall som helst var det både blåsigt och ruggigt när jag tog mig ut...




 ... Vilket gjorde det extra mysigt att gosa ned sig i ett hörn på mitt frukostställe.


alltså känns seriöst som att jag postat  just denna bild tusen gånger. alla jag tar ser bannemig likadana ut.


Min standardfrukost med vaniljyoghurt och müsli, en valfri fralla med ost och skinka, och en kopp te. Himlagott, säger jag er.
Där satt jag och fortsatte skriva på min bok - hela 16 500 ord har jag kommit nu, kan ni tro! Jag har som mål att avsluta på (minst) 40 000 ord, och antagligen blir det mer. Och jag är så förälskad i storyn, åh åh åh. 

Efteråt åkte jag till arbetet för terapi, och satt sysselsatt fram till fem-tiden. Därefter hoppade jag på bussen - medvetet i fel riktning, och åkte hem under 1,5 timme istället för 10 minuter.




Ja. Jag är faktiskt så konstig.

Efter seriegluttande och gos hos min vän Bastian återvände jag till min vana bostad och installerade mig.
.... Och nu är det dags för ännu mer terapier! (tyvärr inte innehållande frukost denna gång)...



1 kommentar :

  1. Ååh, din tröja o din dator o din tatuering matchar så himlans bra =)

    Vilken bra terapiform du hittat, skönt när man hittar en sån som är billig (eller tja, allt är relativt), lättillgänglig och mysig på en o samma gång =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)