Lösenord

lördag, december 21, 2013

Fullt ös före doppar'e-dagarna


Sista veckan innan jul har varit kaos utan dess like, med tusen saker inplanerade och än mer vilja att utföra var och en. Det har inneburit skolans sista tentamen innan jul, försök att träffa alla vännerna innan man åker iväg till Mariefred för att fira julafton, hektik i vanlig ordning och singelbestyr.




Efter att ha klätt mig ungefär såhär har jag kramat alla klasskamrater adjö under årets sista föreläsning, gått och sett The Hobbit 2 på bio med min vän Bastian, och sedan ånjutit en fantastiskt god middag på min favoritindiska restaurang.


Vegetarisk Dahl Makhoni, sallad och naan

 ---

 Jag har även kvällsfikat något makalöst - det har blivit både saftiga kärleksmums, julmust och te...




Och även flera burkar Ben & Jerry's - på denna bild Cookie Dough.




Av en av mina närmaste vänner, Jonny, fick jag även något av världens mest perfekta julklapp. Det var en värmekudde (ni vet en sådan man värmer i mikron?) i form av en uggla. Och gissa om den var gosig?!

---


Förutom det har jag kramats, peppat, slagit in de sista klapparna, peppat, fikat och planerat in massor av roligheter för mellandagarna. 

Men nu - nu ser jag mest emot att få åka till min farmor och farfar ute i skogen, och fira jul.




2 kommentarer :

  1. Vad härligt det låter med lite Mariefred nu!
    Vad härligt det låter med en värmekudde, o dess uggliga utformning känns som klippt o skuren för en uggloman som du =)
    Vad smaskig kakan såg ut! Chkoladigt=gott ;-)
    Vad smaskigt med god glass av helt rätt sort om du frågar mig =)

    SvaraRadera
  2. Naaw, jättesöt uggla!^^
    Jag har också fikat en del, så mysigt!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)