Lösenord

fredag, oktober 18, 2013

Glasstävlingsresultat


Jag fick en fråga om hur det gick med glasstävlingen.

Vi började, både Jonny och jag, med varsitt SIA-paket. Jag åt polka medan Jonny krängde i sig en vanlig choklad.
Jag var klar långt tidigare än Jonny och startade direkt upp med ett stort BigPack med ischoklad.


http://www.siajaatelo.fi/images_products/large/05%20Choklad%20Graddglass.jpghttp://www.siajaatelo.fi/images_products/05polka.jpg



So far, so good...


Sedan då? Jo, halvvägs in i BigPack:et började jag frysa. Och jag frös, jag frös, ni har ingen aning. Jag skakade i hela kroppen. Jag hade mössa och täcke och fick knappt in skeden i munnen så mycket skakade jag jag. Men vi trugade på, och Jonny började snart också på sitt paket.

https://www.handla24.se/ProductImages/a_01/original/7310290006747.jpg Jag trodde det var magen som skulle protestera, men till slut (efter ungefär 2/3 av BigPack-paketet uppätet) var jag tvungen att rusa in till badrummet för att ta en varm dusch. När jag väl stod i duschen insåg jag att jag inte skulle få i mig en tugga till - så mätt var jag.


Och såhär såg det ut när allt var över.


Jonny vann. Det var inte med så många hundra gram, men det var en vinst från hans sida. Jag skäms rätt oerhört när jag tänker på det.. Men... Om jag utgår från proportion kroppsvikt (Jonny väger - vad? - dubbelt så mycket som mig?) så kan jag nog påstå mig rätt nöjd.

Därefter låg v i båda utslagna på golvet och klagade över hur ont i magen vi hade, och hur det kändes som vi skulle spricka, och hur vi aldrig ville äta glass igen.

Ja. Det höll ju i.. en vecka, kanske? Senast igår delade jag och Martin på en B&J's, och jag fick i mig en halvliter vaniljglass efter det. Ja. Glass kan man inte få mig att sluta med i första taget, inte....


Detta är något jag aldrig vill göra om igen.. Men som jag verkligen inte ångrar, och som jag sjukt glad över att jag gjorde. Glasstävling, liksom: En sak att göra innan man dör.



2 kommentarer :

  1. Skriver genast upp på min Bucket-list ;-) O vad obehagligt med sådan frossa! Som brain freeze fast hela kroppen liksom! Jag upplever ofta att jag fryser efter maten, vilket ju borde vara tvärtom, men någon sa till mig att blodet typ åker till magen för att smälta maten, o kanske det blir extra frostigt med kall glass?! I dont know, jag bara spekulerar.

    Hoppas du mår bra annars Emelie o att plugget inte tar knäcken på dej!
    Fredagskramar!

    SvaraRadera
  2. herregud, jag har nog aldrig ens kunnat äta mer än ett halvt halvliterspaket (är det väl, de där små kartongerna?) utan brainfreeze! imponerande!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)