Lösenord

torsdag, april 11, 2013

Paris är fast i mig


Tre dagar sedan Paris.

Jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kan verkligen inte släppa Paris, släppa franskan, släppa min upplevelse där.
Jag är så förbannat kär; kär i kulturen, språket, staden, atmosfären.. Jag kan inte sluta tänka på det.

Har börjat fundera närmare på att ta ett halvår och plugga i Paris, kanske ta en språkresa nästa sommar och bo två månader i Frankrike - eller kanske till och med flytta dit någon gång.
Funderingar som tidigare varit drömmar blir enbart starkare och jag. vet. verkligen. inte. vad. jag. ska. ta. mig. till.

Jag saknar det och tänker på det hela tiden.
Så starka drömmar, så starka passioner, ambitioner. Men mest av allt så stark lycka, över att ha så mycket att älska.

 (Jag vet alltså inte vad jag ska ta mig till. Istället ska jag fortsätta summera varje dag av Paris-resan och svärma).



2 kommentarer :

  1. Åh, vad jobbigt det låter! På ett,...bra sätt? Alltså, fint att känna så starkt för något, men vad ångestfyllt också att inte kunna vara i det mer :( Förstår dina funderingar på att åka dit mer! Gör det om du har chansen!!!

    SvaraRadera
  2. Si to toi déplaces à Paris, tu es seulement deux heures de train loin de moi! Je vote pour! <3

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)