Lösenord

lördag, november 24, 2012

Indiskt lunch och det vanliga fredagspasset


I fredags hade jag lunchplaner med far min -
och till en början var avsikten att vi skulle högst upp i Kaknästornet och kalasa (med en fantastisk utsikt!).
Det gick emellertid inte enligt planerna, vilket innebär att det fick bli restaurang Mumbai.

Även den första restaurangen jag någonsin åt indiskt på!


Min skugga på restaurangväggen


Pappa skrattade lite åt det vid lunchen: "Och indiskt har verkligen blivit en storfavorit!"
och vi båda kunde komma överens om att det var tur att vi tog just den här restaurangen den där gången.

Det här var min lunch denna fredag!


Fredagens lunch


En stoooor, saftig, energifyllande grönsallad! Nom!
Eller nääärå. Så kul ska vi inte ha det (eller kulinariskt dötrist).

Det blev en klassisk Butter Chicken Tikka Masala, som var redigt stark!
Till och med pappa menade så. Och då är det ju starkt, på riktigt.



Fredagens lunch, på riktigt


Fast ett halvt litet futtigt naan-bröd räckte sällan till, så jag fick köpa mig ett helt till för att göra lunchen komplett.

---


Efter lunchen fick jag äran att bli skjutsad till jobbet, där jag kom hela 2,5 timme för tidigt.
Man får utnyttja när man får skjuts - så resonerar jag. Där satt jag och strösurfade, förberedde mig
för fredagens pass och pluggade smått i Gruppsykologi-boken.






Passet gick fenomenalt bra!
Idag var det första dyket för mina nybörjarbebisar, och för de lite äldre barnen fortsatte vi nöta på crawlet och ryggsimmet. De börjar alla bli så himlans duktiga!


Därefter åkte jag för att möta upp Martin, och vi myste tillsammans under kvällen.
Planen var egentligen att vi skulle lägga oss tidigt (upp för lördagspasset, givetvis!),
men istället fastnade vi i djupa samtal och låg och samtalade till småtimmarna. 

Det var ett otroligt utvecklande och inspirerande samtal oss emellan,
som jag (om jag har tur) kanske lyckas plita ned skriftligt med liknande intensitet någon dag.






5 kommentarer :

  1. Så mysigt det verkar att luncha med en förälder sådär, undra om jag kommer göra det då jag flyttar hemifrån.. Det kan man inte veta förrän man är där.

    Det finns nog inte många som blir så överlyckliga över sitt jobb som du, men att lära småbarn att simma måste ju vara rena lyckan. Jag skulle dock inte stå ut med att vistas i klor så mycket; Blir förkyld bara genom att gå in i ett badhus... xD
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så himla drygt, haha. Man blir ju helt matt, särskilt då man inte är van. Är van att klara mig på en huvudbok och sedan eventuellt några kapitel till ur andra böcker, haha. Men kanske snarare är bäst att vänja sig vid detta trots allt...
    Är kursen givande kan det ju var värt, vilket din säkert är, men min känns bara helt ovärd i mitt liv, haha.


    Haha, meh. Märks inte i din blogg direkt att hamburgare är din favvo! Eller, jo, har ju läst det någon gång tror jag, men alla dina bilder på indiskt får mig att tveka på din utsago... :O höhö.

    Och hej, dissare, du svarade aldrig på vad det där rosa på din pastatallrik var, haha ;)

    SvaraRadera
  3. Ja men hur var det innan du åt indiskt på den där restaurangen? Har för mig att du inte gillade det alls, eller var det bara att du inte hade smakat?

    sv:Ja, jag tror det var bra. Men känner att jag fortfarande har massa "spärrar" som jag typ vill utmana. Kanske låter urknasigt men ville egentligen bara skrika rakt ut, var ju helt ensam på kyrkogården. Men det gick inte.

    Ja, jag blir lite överrumplad själv ibland, men han är den bästa jag träffat. Inte så att jag inte var lycklig förut men då insåg jag inte att det kunde vara såhär bra liksom. Jag har fått för mig att du känner lite samma?
    Ja jag mår mycket bättre men är fortfarande lite förkyld men det ska nog inte hindra mig från att träna.
    Åh mysigt, vi har också tänkt det, eller pratat om det. Men Martin kan bara tänka sig en bullterrier så det får bli en sån, Dexter ska den heta haha.

    Ja fortfarande ICA men har stora planer på att säga upp mig imorgon. :P Men vet fortfarande inte om onsdag, för ska egentligen på personalmöte men ja vi får se. Jag hör av mig:)

    Ja jag tyckte den var jättebra helt fantastiskt att börja en dag med yoga. Sånt lugn och så i både kroppen och huvudet som jag hade hela dagen! Var på yoga1 i ringen å det var väldigt lugnt tempo jämfört med yoga1 i skrapan som var lite tuffare. Men allt beror ju på hur van man är innan. Har du testat yoga förut?

    Nästa fredag blir iaf svårt då jag har både lektion å sen psykolgsamtal. Men funderar på lördagmorgon fast då jobbar ju du.. Men ja vi ska få ihop det någon dag :D

    SvaraRadera
  4. Vad gott med indiskt, och trevligt att luncha med din fader!
    Älskar att komma i tid till ett arbespass, av någon anledning så är det ofta skönt att sitta och slappna av innan, tycker jag.

    sv: Den var på tok för söt och smakade mer socker än pepparkaka, den glassen! Blev massa besviken, haha. Ska mejla GB och vädja till dem om att ta tillbaka pepparkakssandwichen ;) haha.

    Ja, brandlarm är allt lite läskigt, men vi har inget val - hela köpcentret ska omedelbart uttömmas. Tänk vad mycket de tappar i försäljning på sådant, liksom!
    Haha ja, just nu är favoritkollegan John, hoho :3

    SvaraRadera
  5. Gud vad gott med indiskt... var länge sen jag åt det.
    Ser förresten verkligen fram emot Hermans-besöket på onsdag. Det är typ världens godaste mat och jag är nyfiken på vad du kommer tycka om det :)

    Men åh vad fint, älskar när man har berikande samtal!

    Sv:
    Tack, vad glad jag blir! Jag har som sagt börjat klä mig mer färgglatt, men ofta blir det helsvart för att jag känner mig mest bekväm i det.

    Haha, jag satt i skolan och skulle ha 1,5 h naturkunskap. Ville bara gå hem... Vilket jag också fick till slut, så klart. Hehe.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)