Lösenord

tisdag, november 13, 2012

Födelsedagsdamen behagar


Häromfredagen mötte jag upp min kära syster efter jobbet, eftersom hon haft äran att fylla år!
Hon är ju numera ett år över myndig, och det tål att firas.

Nattis fick själv ta beslutet om vilken restaurang som vårt privata firande skulle utspela sig på, och valde den kinesiska klassikern China Station.


http://www.haninge.se/upload/14217/china.jpg



Där började vi snabbt och smidigt med presentöppningen!


Nattis öppnar presenter


I födelsedagspresent så hon fick två köpta gåvor, middag och mitt ovärderliga sällskap!
Hon hade inte kunnat vara annat än helnöjd.

Sedan beställde vi god asiastisk mat - Nattis övertalade mig att testa något nytt, så jag slog på wookad bläckfisk med grönsaker. Själv var hon mesig och tog något hon ofta brukar äta. Fegis-Nattis.


Wookad bläckfisk med grönsaker


Så när besticken började klinga mot tallriksporslinet kom ett litet trevande ".. Blir det efterrätt..?" innan jag slog på ett självklart och beställde in två av vad födelsedagsdamen behagade.








Det blev en Bananasplit - så länge sedan som jag ätit det på restaurang!
Måste varit år och dar, någonstans på en utomlandsresa.

Hursomhelst var det gott nog för att äta sig proppmätt på, och jag kunde efter en kram och lite familjesnack hälsa födelsedagsdamen hej då för denna gång.




6 kommentarer :

  1. Bananasplit! Åh så gott:D

    SvaraRadera
  2. Whoopa, ser massa gott ut. Men jag tycker ofta att typ kyckling (det enda jag beställer på kinesisk restaurang ungefär, med cashewnötter) är lite slemmig på kinesiska restauranger. Eller så är det bara Strömstad, haha.
    Bananaspliten såg inte fel ut, och gudja, var längesedan man beställde det! Vad köpte du för gåvor till Nattis? :)

    Fick sådana "j'accuse Zola!!!"-känslor när jag läste inlägget nedan, haha. Men visst har du rätt. Bekräftelsebehov är en farlig drog som sprider sig snabbt. Men att kalla någon "gumman" eller säga att man älskar någon annan... Det ser jag inget fel i - så länge man verkligen är uppriktig med det. Sedan är det väl inte möjligt att älska någon fullt ut om man inte har mötts, delat ögonkontakt eller faktiskt interagerat annat än på internet, tror jag. Falskhet är så oattrakivt.
    Du är mycket klok och insiktsfull, och en gudinna på att formulera dig, min sköna!

    Och vad duktiga ni är som gav er upp i sadeln igen med den indiska matlagningen (och att du inte blev allför nedslagen av sökorden du skrev om för ett tag sedan, muaha). Kul att det blev bättre! Naanbröd... Ååååh det var så sjukt gott. Varför finns det inte indiskt i Strömstad? Crazyness!

    sv: Åh, ja. Har massa fina saker i mitt liv som jag lägger stor vikt vid och uppmärksammar, uppskattar.
    Jag hoppas också det... Åh. Grubblar så mycket. Måste få klarhet i det hela snart.

    Gudjaaaa, smält ost. Gudagåva. Tjoho, vi har samma smak om något!! Marshmallows är ganska blä.
    Ja alltså... Daim i sig enbart är kanske inte det godaste jag vet, men i kombination med glass eller kaka... NOOOOOM.
    Åh, ja just det, gult är ju din favoritfärg! Ska tänka på dig nästa gång jag har på mig den :3

    SvaraRadera
  3. HAHA. nu är det som det bruakr igen, maaassa kommentarer från sockerskrinet. Big like!

    Jadu Mli.. jag vet inte vad det är med mig. Biffar. Och bröd. Och fått grytlappar av mammi. Jag börjar bli tant! Men du ska minsann få smaka brödet, påminn mig nästa gång vi ses.

    Längtar massor efter vår fika. Det är så roligt för flera gånger dagligen poppar det upp saker och tankar i mitt huvud så tänker jag "det ska jag berätta för Mli". haha. Är jag obehaglig? ;)

    förövrigt är du och din syrra sjuuukt lika. Himla söt tjej! Vore kul att få träffa henne nån gång :)

    kramar

    SvaraRadera
  4. Bananasplit, herregud, det var inte igår. Dock gillar ju jag inte grädde eller banan, så det är ju inte så konstigt att jag inte ätit det på länge. Tänk hur smaken kan förändras, har något minne av att jag ändå tyckte banan var okej när jag var yngre men nu tycker jag bara att det smakar klibbigt och äckligt.
    Din rätt såg ju dock extremt smarrig ut, bättre än våra gamla skolluncher som är sämre än maten de ger till fångarna på fängelset.

    Du och din syster är verkligen extremt lika, nästan lite läskigt lika till och med!
    Massa kramar! :)

    SvaraRadera
  5. Jaaaa! Tacos är massa gott, äter det väldigt ofta till både Christoffer och familjens förtret. "Nu igen?" Men det är ju sååå yum!
    Lasagne eller kycklingsås eller indiskt lät ju inte fel heller, men kanske kul med lite variation? Hycklarehycklare, säger tacosmissbrukaren.

    Jag grubblar ofta, men mer än vanligt de senaste dagarna.
    Jag hoppas innerligt att du inte tycker att jag står för falsk bekräftelse över internet. Vår vänskap betyder mycket mer än så för mig.
    Och visst är jag en ganska öppen och hjärtlig person, men jag är inte oärlig. Jag har mer och mer (delvis på grund av dina råd och ditt inflytande, kloker där) börjat säga ifrån vad jag känner/tycker/tänker även om det inte behagar mottagarens öron och jag tycker att det är svårt, men inte omöjligt. Tänker mycket på det varje gång någon för mig obehaglig situation uppstår... Behöver dock forfarande stöd, vilket jag finner i trygga vänner - som du och våra sms igår. Det är guld värt för mig :)

    Haha, fint det. En dag kommer du vara lika awesome på indisk mat som de på Tre Indier! Men fråga inte Martin om han kommer orka... Haha ;)

    SvaraRadera
  6. Åh mys! Gillar att du alltid lägger upp så personliga bilder, ett finger där, lite suddiga ansikten å så :P Men läskigt med bläckfisk, det klarar jag inte riktigt av. Men bananasplitt åh det är alltid gott :) vad är det förresten för skillnad på det och marängswiss förutom marängerna?

    Sv: Ja det känns bra, så jag fortsätter så länge det gör det :) älskar ju att känna mig stark, även om jag tyvärr aaaaldrig kommer kunna brotta ner Martin haha å det vore underbart. Jag kunde göra så många som 30 ett tag men nu ynka 10. Men på knä kan de flesta göra :) men ja menar vanliga då.

    Jag förstår vad du menar, men samtidigt är det så falskt verkligen? Även om vissa överdriver känslor och uttryck så kanske de inte uppfattar det som det?
    Men jag är ofta rädd att folk ska vara falska mot mig också, förstås. Men kanske därför jag inte litar på folk :O vet inte.

    Haha jaa jag har funderat på det, att typ dammsuga upp något annat te med flit nästa gång :P

    Åh du är så söt, vill typ tacka för ditt tack? så fint, men jag tror det med tanke på din utveckling som hela tiden går framåt. Jag tror det är viktigt, att en person som ska utveckla människor till det bättre också hela tiden utvecklas själv :)

    Hhehe flytta ihooop förstås! Fast jag gissar att du vill det, jag vill ju väldigt gärna bo med min Martin. Men det funkar inte just nu, dessutom måste han lära sig att diska först hah!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)