Lösenord

fredag, november 16, 2012

Finurliga fredag med hetsiga diskussioner och lek


Idag har jag haft en fantastiskt finurlig fredag fylld av högtidliga diskurser
och hetsiga argumentationer med min vän Jangi (även kallad Markus).

Vi strosade runt i stan, tittade på inredningsprylar och lekte fåniga lekar.
Så hade vi konstant högljudda diskussioner - som båda med skarp retorik försökte vinna (jag vann).

Vi bestämde oss för att äta italienskt till lunch, och jag fick introducera mitt favorit-pasta-ställe; Bistro Celine.
Eftersom han total-utklassades i leken så fick han betala. Fair and square.


Pasta frutti di mare


Jag beställde en skaldjurspasta med massa gott (fick visa Jangi alla bebisbläckfiskar innan jag åt dem) och själv tog han en stark kycklingpasta.


Sedan gick vi längs Hornsgatan och tittade runt i flertal inredningsaffärer, där jag hittade uggla efter uggla efter uggla..









... Och det här är bara ett fåtal av vad jag hittade och "åååh!"-ade mig om...


Tyvärr var alla hutlöst dyra och något jag absolut inte har råd med.
Jag som knappt har råd med fika innan löning (och då är det allvarligt!).


Efter nog med "aw!" och "åh!" så promenerade vi vidare till dess att jag skulle bege mig mot jobbet, och vi hoppade på pendeltåget som tog oss mot Jangis hemtrakter och mina arbetstrakter.

Glada barn, några glömda badkläder, ett par kallsupar och russinfingrar fick avsluta den fantastiskt finurliga fredagen och jag känner mig berikad som få.



(Och ännu bättre blir det imorgon, för då ska jag träffa Minister och fika kladdkaka! Lite för länge sedan nu.)



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)