Lösenord

tisdag, oktober 23, 2012

Emsi är ankommen!


Emsi är här!
Mitt lilla gostroll har kämpat sig igenom de långa buss- och tågresorna som krävs för
både en och två välkomnst-kramar och en extra jag-har-saknat-dig-kram.






Igår hann vi mest installera oss, utbyta presenter och äta kvällsmål.
Jag fick massor av olika chokladsorter köpta i Frankrike, och en fantastiskt fin termos.

Emsi, hon kan mig, hon.


Uggletermos, Kinder Bueno White, Hershey's Cookies'n'Creme och vitchoklad-doppade Oreos


Därefter var vi båda så trötta att det enda vi orkade var att sitta och samtala i soffan under filt,
till dess att vi gick och lade oss och myspratade.

Emsi är för övrigt världens bästa på att smeka över håret.

---

Imorse vaknade vi upp lagom till nio-snåret, och jag tog äntligen tag i saken och gjorde i ordning min första vindruvesmörgås.

För de är ju legendariska - de där smörgåsarna. Åtminstone legendariskt udda.





Dock måste jag avslöja att det inte var hundra procent min grej. Smakade mer fruktsallad på macka, tyckte jag allt.
Men det var kul att testa, trots bristen på en ny påläggsfavorit.


Nu ska Emsi och jag strax ut på äventyr i stora Stockholm! Wish us luck!







2 kommentarer :

  1. Åh vad härligt med besök! Det brukar alltid vara så mysigt att ha någon "inneboende" en period!

    Närhet till vänner är det allra bästa! Speciellt om de har samma intresse som mig, dvs mysa och fika, hehe.
    Ja jo absolut, men man vet ju dock aldrig vart livet har fört en, så kanske man inte alls skulle tyckt om varandra? Tur dock att upplevelsen blev det motsatta!

    Jag har aldrig varit på Indian Garden, men någon gång måste jag dit! Åh, har hört så mycket bra om det! Tur då att både far och syster min älskar indisk mat, hihi. Vart ligger Tre Indier? Känns himla bekant... Om du går till Indira, beställt deras Curry special med spenat och kyckling. Alltså, omnomnom flera gånger om!!

    Ja alltså, bara en av anledningarna till att jag sällan vistas kring Östermlam... Tss.

    Vad roligt att man får så många olika möjligheter med sin utbildning. Har du något yrke/område inom psykologin som du redan nu känner dig mer dragen till? Åh, själv vet jag inte. Det finns så mycket som jag tycker är intressant att jag inte vet vart jag skall börja! I-landsproblem i all ära, hehe.

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er all lycka på era äventyr. Antar att ni kommer hamna på fåtöljen ;)

    Älskar dina kommentarer, blir så glad. Och jaa, du höjer ju upp statistiken rätt rejält, det gillas :D ser ut som värsta superbloggaren, ahah!

    Just nu sitter jag och fikar kanelbulle. Saknar dig vid min sida finis. Tycker vi tar cafe60 på torsdag, OM (viktigt OM) jag lyckas byta min tvättid)

    Imorgon ska bli så mysigt. Inte bara att jag blir 23 (hurra!) utan att ni kommer hit och fikar och norpar av min choklad, mihi!

    Ser fram emot att höra om alla era äventyr då!

    kramar

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)