Lösenord

tisdag, oktober 02, 2012

Beslutsångest deluxe gånger tre


När jag vaknade upp imorse kände jag mig tuff.
Tuff i stil med randig tröja, äppelörhängen och låga jeans. Och då ska man ju bejaka det, tänkte jag.





Efter ett morgonseminarium i skolan blev det dags att möta upp min herre Martin
och min dam Isa på populära Café 60 för fika.

Eftersom utbudet där är ur denna värld blev det beslutsångest deluxe för oss alla tre,
men till slut kom vi överens om varsina trevliga fikor. Sockerspäckade och smaklöksglädjande alla tre, märktes det.


Fika för tre

Helt skilda ting blev det -
En snickerstårta för Isa, en amerikansk pekankladdkaka till Martin och en stor saftig kanelbulle till mig själv.

Med samtalsämnen som kom in på både ytligt, känsligt och pinsamt så lämnade vi sedan caféet för att skiljas åt för diverse aktiviteter.

Men pssst.. Isa kom sedan på besök hemma hos mig till kvällskvisten och vi babblade lite mer, vilket var behövligt och massa mys. Och bokade in massa framtidsluncher och fikastunder.


Tihi.




2 kommentarer :

  1. Alltså, alltså ALLTSÅ. Huuuur kan man ha råd med fikatimes :( blir avis ju! Ska tvinga min pojke (med lite blink blink och hundögon) att bjuda mig på fika :D han har minsann råd med det tehe :3 vi har dock inget gott kladdkake-ställe eller kanelbulle tjohejsan. Får nästan ta tag i saken själv och fixa egna bullar, hemmafru som man är hehe.

    Maaahw, världens grisigaste (haha! Gosigaste skulle det stå ;)) soffaaaaa <3

    Vi har en trea och den är inte jättestor men rymlig för oss två. Jag älskar den hihi!

    Ja bilder kommer men det kommer ta ett tag, måste fixa färg, måla och alla småsaker :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt tuff stil, för mig blev det en stor hoodtröja och tights, och med huvan uppe skulle man kunna tro att jag kom ifrån någon förort. Eller från ghettot, enligt min vän är Hisingen ghettot, så han mobbar sönder mig för att jag bor på hisingen x)
    Mums vad gott med fika, måste se till att gå och fika snart, var hur längesen som helst som jag var på ett café...
    Sv: Såklart att det ska stå trebokstavligt, det var jag som var lite trötter... xD
    Kram<3

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)