Lösenord

fredag, augusti 17, 2012

Hemmafirande hos Minister


Häromveckan hade jag fått en inbjudan hem till gamle Minister, för att fira att han fyllt hela tjugo år.

Så med min plus one åkte jag dit direkt efter jobbet förra fredagen.
Där träffade jag på gamla klasskamrater, bekanta, kamrater och ett par nya filurer som också var där
för att uppskatta att Minister levt ännu ett år.


Minister ser lagom pepp ut för firande


Gamla vänner och en Minister


Där bjöds det på kycklingsallad  -
och till efterrätt en massa god cheesecake med bär, och en berg med bullar.

Nog hade Ministers flickvän slavat i köket, alltid...!


Ministers flickväns cheesecake


Jag som hade uns av sockerabstinens (jag ska ju vara nyttig under vardagarna) såg jag cheesecaken och bullarna som högst heliga, och hade antagligen överordnat dem Herren Själv om sådant kommit på tal..
Mmmmm.. Sooooocker... 

 .. Och jag var ju såklart där!


Emelie står och roar kameran


Och Martin hade hängt med.. (Nästan jobbigt snygg bild).



Och vi kramades



Så hände något kul i köket eller nåt



Gammal kamrat, och så Ministers flickvän
 


Lite frånvarande Minister mellan två töser



I vilket fall som helst stannade vi inte så lång tid; vi var vanliga rövare som åt av maten och efterrätten,
berömde kokerskan och klappade födelsedagsbarnet på huvudet och begav oss hemåt.

Men jag kände mig kompisglad och social i alla fall - som vanligt, då.







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)