Lösenord

onsdag, juni 27, 2012

Från Namnam till Mumbai


Häromdagen hade fader och jag bokat in en lunch igen, och eftersom min far har en förkärlek för thailändskt så föreslog jag att vi skulle återbesöka den thailändska restaurangen Namnam igen.

Sagt och gjort - bilen tog oss mot Vega och när vi körde upp mot restaurangen möttes vi av en lustig överraskning.
Istället för den thailändska skylten så fanns här nu en knallröd skylt med texten:

"Indisk restaurang Mumbai"

Jahopp. Då blev det indiskt istället.
"Asiatiskt som asiatiskt", tillade jag, och fick smaka på indisk mat för första gången i mitt 20-åriga liv.






Där beställde vi het kyckling i tomat- och cashewsås, och fick ris och naan-bröd därtill.
Naan-brödet var för övrigt något av det godaste på länge, jag lyckades charma till mig mer än halva pappas bröd också.

Så fick jag prata ikapp med pappa om allt från barndomsminnen till framtidsdrömmar -
vilket jag börjar uppskatta mer och mer ju mer vi umgås; fader och jag.



Emelies indiska måltidsdebut


Min första indiska måltid gjorde mig mer än mätt och väldigt glad på indisk mat
- smakrik och mäktig, men inte desto mindre tillfredsställande.

Alltid kul att testa på nya saker, tycker Emelie.



4 kommentarer :

  1. Ja, det är himla fint, haha! Oj, ja, antagligen är det väl någonting sådant. Det tar rätt lång tid för mig att acklimatisera mig vid sociala situationer och kan vara "mig själv", innan dess sitter jag bara tyst och är världens mes typ, vågar ingenting och tappar saker i golvet av nervositet. Haha.

    Åh, Indiskt <3 så himla gott. Vad fint att du och din pappa träffas sådär och umgås. Min pappa är mer av den tysta typen som ger en klapp på ryggen som ömhetsbevis typ, haha. Men det är också fint.

    SvaraRadera
  2. Men du, skylten är ju inte knallröd=p

    Ja, många fina burkar, har önskat mig teburkar varje gång något har firats senaste åren och dom kommer. Sen är det där knappt hälften av burkarna tror jag. Vi har i runda slängar trettio sorters löste och några på påse.

    SvaraRadera
  3. Åh tack! Ja, livet är rätt bra faktiskt. Sommarlov, typ. Bloggen glöms bort och känns inte så viktig. Men här kikar jag in rätt så ofta. Du verkar ha det fint, med fikor, middagar, jobb och kärlek.
    Din indiska mat såg god ut! Har fått för mig att jag inte gillar det, men det lär ju finnas olika slags mat och framför allt olika slags restauranger. Fin tradition ni fått till, du och din far.

    SvaraRadera
  4. Tack för fotot på skylten :-) ända stället online med deras öppetider. Ska prövas ikväll .. har bara hört bra om mumbai

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)