Lösenord

onsdag, februari 28, 2018

Chillsöndag med Dexter Morgan

Nu tänkte jag berätta om söndagen, som var en underbart härlig, kravlös och återhämtande dag. Den tillbringades främst i sängen tillsammans med min bo, och så Dexter Morgan.


(Ja, skulle ljuga om jag inte medgav att han också är en favoritkille).

Sedan gjorde jag och Emil en videoblogg! Den har ni sett, va? Fick ett jätteroligt tips om att göra glassprovningar nästa gång eller dylikt - hur roligt vore inte det?!?! Ska ta upp det med Emil. Tror han skulle älska idéen.


Efteråt var jag så puttig och kär att jag inte kunde sluta pussa på honom. Han är så klok och fin och älskvärd, min Emil.

Och vi fortsatte med lunch, återigen framför Dexter. Pasta-pesto och leverpastejknäckebröd.


Sedan fortsatte serietittandet i vardagsrummet. Några avsnitt senare började jag montera ihop en av våra nya IKEA-möbler (till kaosrummet, så att det skall få utvecklas till ett hobbyrum) och Emil städade upp därinne.

Vi stack till gymmet en snabbis - tjoff! - och sedan hem igen. Ikväll skulle vi äta nybakta surdegsfrallor, som stått och jäst hela dagen.


Sååå goda blev dem, och alldeles fluffiga på insidan och en härlig skorpa på utsidan. Tyvärr gjorde jag dem lite små, en var tvungen att ta två (rim!).

Sedan avslutade vi kvällen i soffan med mer Dexter Morgan. Snart är vi klara med säsong 5. 

4 kommentarer :

  1. Vad är dexter, tro? Det är så kul med tv-serier som man följer tillsammans! Vi har kollat på vikings senaste veckan, också kanon! Tycker också så fruktansvärt mycket om sådana där dagar som liksom bara går åt till att investera i sitt eget mys. Bäst tycker jag när sådana dagar får stå i kontrast till superproduktiva dagar, man behöver en liten dos av båda, eller åtminstone jag! Har inte kunnat se på videobloggen ännu, men tyxler helt klart att provsmakning låter som.en grym idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dexter? Har du inte sett serien? Läst boken? En fantastisk historia om en seriemördare som lever ett "vanligt liv" och försöker passa in i samhället trots sitt mörka behov av att döda, men således bara dödar mördare. Jättekul!

      Vikings måste vi kika närmare på!

      Håller helt med dig om att en balans mellan duktighet och slack är att föredra. I helgen ska vi försöka hinna med både IKEA-tjafs och massa lugnt. Ge gärna tips på produkter om du kommer på nåt!

      Radera
  2. Fantastisk kombo med pestopasta och leverpastejknäcke :D !!!
    Glasstest låter ju som en brilliant idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tycker du? :D Fantastiskt kombo på vilket sätt?
      OCH JA. Emil taggade till som fan på det!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)