Lösenord

söndag, december 03, 2017

Första advent i nya boet

Hej hej hej! Idag är det första advent (det har ni inte missat, va?). Det firade vi genom att småpynta i vårt nya bo, med nyinköpt julstjärna, adventsstake, pomander och julgran!


Jag vaknade upp i morse och kokade risgrynsgröt. Sedan dukade vi upp till adventsfrukost med gröt och pepparkakor.


Sedan fick vi feeling och tryckte kryddnejlikor i apelsiner med julmusik i bakgrunden. Kolla Emils tuffa snöflinge-pomander!


Och finast av allt! Kolla vår lilla julgran, med lite klappar runt om. Om det här inte ger julkänsla, då vet jag inte vad....


Hur firar ni första advent?


Förresten! Jag och Emil har just gjort en videoblogg angående livet i vårt nya bo och hur livet kan tänkas se ut framöver. Den kommer upp imorgon!


18 kommentarer :

  1. Har firat genom att koka äppelsylt och skriva recept haha. Bakade lussekatter för en vecka sedan så blev inga idag...

    SvaraRadera
  2. Japp, jag har helt missat att det är första advent idag. Jag ska kanske fira genom att städa och pynta nu för jag har noll julstämmning i mitt rum. Annars ska jag plugga och ligga och vila + kolla på the big lebowski. :)
    Och jag blir så glad att ni gjord en videoblogg. Jag älskar videos! :)
    //Urszula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad söt du är!.. Och va?? Har du på riktigt missat att det är advent? Eller är du sarkastisk??

      Radera
    2. Nej, jag är helt seriös :( jag har inte haft en enda ledig dag sen 11/11 så det beror nog på det. Jag trodde igår att det var fortfarande november xP // Urszula

      Radera
  3. Vad mysigt och så juligt! Jag fuskade och tog fram ljusstakarna redan förra helgen. Idag har det mest blivit tentaplugg biokemi-fysiologi, solig promenad och mys med kattbusen min. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tjuvstartare här med?!?! INTE OKEJ.
      Men mysigt det lät alltså <333

      Radera
  4. Gud vad mysigt med julfrukost, pynt och speciellt den lilla söta granen 😍 och vad kul med videon, ser fram emot den!! 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och hur firade du advent?? :D

      Radera
    2. Åt lussekatter var väl egentligen det enda adventiga haha, annars såg jag Solsidan på bio 😀

      Radera
  5. Vad fint ni har pyntat. Här har vi satt upp julstjärnor samt varit på adventsfika hos våra nya grannar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt! Vad är det godaste julfikat, enligt dig? :D

      Radera
  6. Asså, ni supermatchar ju! Bäst! Hahaha :)

    SvaraRadera
  7. Så mysigt! :)
    Jag har förresten smakat glassen nu. Honung får tummen upp! Mycket god :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)