Lösenord

onsdag, november 29, 2017

Hängselbyxor, kompismiddag och Twister

I lördags vaknade vi upp, redo för helgen (trots att vi bara dagarna innan haft två lediga dagar pga ettårsfirande). Vi slet oss upp från sängen, åkte till gymmet och körde ett pass (Emil gymmade med Fredde och jag körde jympa) och sedan hem och byta om. Snacka om att en kände sig nyttig som fått klart träningen redan innan lunchtid på en lördag!


Jag rollade en sista vända i vardagsrummet innan morgondagens tapetsering (äntligen skulle vardagsrummet bli klart!) och sedan klädde jag mig till kvällen. Jag och Emil skulle nämligen äta middag med Elin, Robin och Fredde.

Kände mig så fin att jag var tvungen att ta en extra selfie.


Ljuset ute var också rätt fantastiskt. Detta vid 16-tiden.


Innan vi åkte till Elin och Robin fick vi en impuls och åkte till Jysk för att titta på lite möbler. Vi är verkligen helt inne på det här med att köpa inredning - det är ju så roligt!!

Ändå roligt att vi hittills köpt 1) säng, 2) soffa, 3) fotpall, 4) tv-bänk, 5) köksbord + stolar, 6) lampor, 7) hyllor, 8) mattor och 9) tapeter som totalt gått på mer än 50.000 kronor. tja, helt nytt hem :')


Det som saknades nu var ett avlastningsbord, matsalsstolar, skrivbord, datorstolar och en mindre tv-bänk. Vi hade tur och hittade ett par riktigt schyssta stolar, nedsänkta tack vare Black Friday, som vi köpte i ett nafs (okej, jag fick ta och övertala Emil ett bra tag eftersom jag ville ha dem mer än honom).

För att sluta prata om inredning så kan jag istället berätta om att vi åkte hem till Robin och Elin, där Fredde också befann sig. Vi började med att handla, fixa, snacka, hänga.. Ni vet. Sådär som kompisar gör.


Till middag blev det fläskkarré till Fredde, Elin och Robin, och oxfilé till Emil och mig (high maintenance), plus ugnsrostade rotfrukter, sallad, vitlöksbröd och baguette.


Jag dukade med udda glas till alla, just för att det inte fanns 5 av någon sort. Hoho.

Elin, Fredde och Robin ville ut på krogen, men eftersom jag och Emil var så opepp så deltog vi nyktert på förfesten. Vi spelade svälta räv som drinking game, och sedan twister.




Mellan Fredde och Robin pågår det en ständig tävling - oavsett om det är NHL på Playstation, kortspel eller twister. Ovan ser ni hur Fredde puttar till Robin så att han förlorar i rundan.

Lite innan 21 åkte jag och Emil hem medan resterande sällskap fortsatte förfesten, och vi tittade på Temptation Island (jag tvingar honom) uppgosade i sängen. Imorgon skulle äntligen vardagsrummet bli klart med all tapetsering - de dyra, jävla tapeterna FICK BYTAS och jag blev helt euforisk över att bara behöva betala 500 kronor extra för att få rätt tapeter skippade *lycka*.

Plus. Det är skitsnygga tapeter. Ni ska allt få se hela lägenheten *före och efter* när allt är klart!


6 kommentarer :

  1. Spänd på att få se lägenheten! Inredning är ett litet intresse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så pass?? Hur kan du få utlopp för det i vardagen, säg? :D

      Radera
  2. Jag hatar att inreda, men älskar att se före och efter ( jag tänker alltid då - Ja, nu SKA jag gilla inredning!!! Jag vill också ha det så snyggt!!!!111!!!, men nä, det blir aldrig så... :P). Jag tror jag ska också börja titta på temptation island, jag tror att jag behöber mer dålig reality i mitt liv för att koppla av.
    // Urszula

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA, du fick mig att skratta högt med det sista där! Alla behöver dålig reality i sitt liv <33

      Radera
  3. Vad bra att ni fick lite ledigt efter de hårda dagarna på spa. Man ska inte överanstränga sig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Nära där att vi gick in i väggen ;) ;) ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)