Lösenord

fredag, december 30, 2016

Redoy fyller tjugotre vintrar

I onsdags var det ingen vanlig dag, utan självaste Redoys 23:e födelsedag! Tänk, vad tiden flyger iväg, och att vi två träffades för mer än tre år sedan? (Jag kommer så väl ihåg Redoys tjugoårs-fest)...

I alla fall hade jag därför bokat tågbiljetter upp till Stockholm denna kväll, för här skulle det firas! Men först var jag tvungen att ta mig ut och hämta upp Emil från jobbet.




Planen var ett ett tiotal personer skulle mötas upp på detta kände hamburgerhak - Flippin' Burgers. Ett av få i Stockholm som jag ännu inte haft möjlighet att testa (eftersom det alltid är 1,5h+ kötid). Men nu hade vi ingen brådska!




När jag kom in tillsammans med Emil stod Redoy och Abbe mitt framför oss i baren. Jag kastade mig fram och fick världens största kram av Redoy (gud, så jag saknat honom!), och en lika hjärtlig en av Abbe. Så himla-himla-himla kul att se dem. Och att få introducera Emil för Redoy och vice versa!

Fler och fler trillade in - Redoys flickvän/sambo, fler av Redoys klasskamrater och vänner. En kan tro att det varit lite awkward med nya partners och all gammal historia, men för mig är det världens naturligaste grej. Som när Redoy skulle presentera alla för varandra.. "Vän, barndomsvän, klasskamrat, ex tillika nära vän, ex's nya pojkvän, vän..." 

Efter 30-45 minuter fick vi två bord och delade upp oss. Jag, Emil, Abbe och Anel fick ett bord, och Redoy, Olivia, Emilie, Hampus och Matilda tog ett annat.

Jag och Emil beställde in en milkshake att dela på - men inte vilken milkshake som helst. Flippin' Burgers har nämligen milkshakes på Ben & Jerry's, och skåda... Cookie Dough-milkshake!




Kort därefter (efter att jag sugit i mig lite mer än halva shaken) kom burgarna in. Jag och Emil tog varsin, men delade på en cheezy fries. Alltså allt med smält ost är bara så ÅH!!




Dessutom måste jag tacka Emil för dessa bilder då mina bilder blev helt blå av den blåskrikiga neonskylten. Min kamera klarade inte det.




Och smaken då? Mycket god! Flippin' har ju ryktet om sig att vara de bästa burgarna i Stockholm, så jag hade höga förväntningar. Däremot tyckte jag inte de levde upp till det ryktet, för jag har nog allt testat bättre burgare i Stockholm....

Men köttet hade fin kvalitet, råvarorna var fantastiska och milkshaken kalasgod!

Efteråt tog vi en promenad bort till en bar och spelade biljard.



Nedan ser ni hur Rebecca siktar. 



Vi spelade fyra per lag, och hann upp mot tre matcher innan jag blev för trött och ville dra hem Emil (som för övrigt briljerade på biljard, måste jag säga...)...Själv sög jag. (Himla roligt att jag inte fick en enda bild på Redoy under denna kväll?!).

Väl hemma hade vi i djupa samtal, där både jobbiga men också mycket viktiga samtalsämnen togs upp, känslor ventilerades och diskuterades. Tack och lov kunde vi trösta av oss av varandra och varsin kärleksbulle som jag snott med mig från Nyköping.

Sedan sov vi sista natten i min lägenhet, som nu åtta månader framöver kommer vara uthyrd. Oj, så konstig känsla.



2 kommentarer :

  1. Flippin brukar vara ett standardhak för mig och min pojkvän :) men förstår att det kan ha varit klurigt att få plats så många där!
    Annars är vi lite periodare mellan flippin, Phils och Bun meat bun. Förutom på somrarna då det brukar kunna bli Lilys vid Hornbergs strand :) tycker de alla har gott av olika saker, hamburgarna är bäst på bun, ostpommes bäst på flippin och Phils har bäst milkshakes! Haha :D kul att ni kommer så bra överens :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant! Själv har jag aldrig blivit wow:ad av varken Phil's eller Bun Meat Bun - men däremot tycke rjag båda var goda! Lily's tycker jag lyckas bättre, eller helst... Burgers and Beers, eller Burgers and Barrels!
      Och ja, det var riktigt kul att se att alla var ense och att det var nice stämning. Vad mer kan man önska sig, liksom? :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)