Lösenord

onsdag, juni 08, 2016

Hem till Globen, kvalmig hetta och kebab

Igår vaknade man upp till det här; en slappt sovande hund på en knakig träveranda i Mariefreds djupaste skogar, ett gäng småfåglar ätandes solrosfrön till frukost och solens värmande morgonljus.




För att tre timmar senare befinna sig här - i storstadens torra och kvalmiga hetta, och en dryg halvkilometer från mitt byggnadshus. Det var dags att återvända till de sista förberedelserna innan flytten: städning och packning. Här nedan hade jag dragit med Christoffer ut på en promenad, men det slutade mer med att han drog runt mig.




Eftersom kylskåpet ekar tomt med undantag för en morot, ett halvt salladshuvud, ketchup och två surdegar så valde vi att ta take-away snabbmat från Gullmarsplansgrillen.




En torr 200-grammare med pommes till honom, och en kebab i bröd till mig. Det ger verkligen perspektiv på kvalitet - det som man i tonåren avgudade men som nu inte kan mäta sig med farmors friterade kyckling, eller potatismos, eller sjömansbiff...

Efter två filmer (en tjejig och en killig, om man nu ska vara så gammalmodig att man genusstämplar filmer) och ett avsnitt Gilmore Girls gick vi till sängs, och idag är det bara två dagar kvar innan min sommarflytt.... 

3 kommentarer :

  1. Det är närmast deprimerande med en semestertömd lägenhet och ett tomt ekande kylskåp. Men, crêpes och burgare väntar ju runt hörnet och vattennivån i Seine sjunker :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Jag älskar nystarter, att "avsluta" och "genomföra" och allt vad det innebär. Att lyckas äta upp, rensa bort, städa rent, det ger mig faktiskt lite njutning! Och i och med Paris nalkande känns det inte mindre roligt.. :D

      Radera
    2. Gillar definitivt också avbrott i rutinen, menar bara att trivseln i själva bostaden liksom försvinner när den töms på allt "levande" inslag, som vittnar om ett pågående liv där. Typ mat i kylen, levande lösa blommor, saker framme lite slarvigt osv. Att man sedan ser fram mot en resa t ex är naturligtvis urhärligt i sig.

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)