Lösenord

fredag, juni 03, 2016

Barbent kontorsjobb och pommes med milkshake

Dagarna tickar ned, och i onsdags var en strålande dag sista dag innan terminens sista examination. Jag hade däremot skrivit upp mig för att kontorsjobba för mitt simföretag, och tog mig ut till en solbeklädd dag.




Och det var så varmt att jag var helt barbent!!! Kände att det var kalas. 




Kontoret ligger i Gamla Stan, som var fasligt tyst och lugnt med tanke på det fina vädret klockan tio på morgonen. Jag fick en öde bild på de gamla fasaderna.




När jag kom dit satte jag igång direkt, och fortsatte arbeta på att skriva nya babysimsmanualen till hösten. I och med att jag har jobbat som babysimsinstruktör och simlärare så länge (snart åtta år) så har jag rätt bra koll på hur man kan förbättra verksamheten och hur vi ska utbilda de nya anställda. Min chef tar således hjälp av mig för detta *prestigefulla* uppdrag.



... Och jag tog pauser med mini-Magnum och stora koppar te. 



När klockan var tre tyckte jag det var dags att checka ut och tog mig ut i solen igen. 



Jag mötte upp Christoffer för att köpa nya skor, men hittade ingenting så vi satte oss på en gräsmatta och tog det lugnt i några minuter. Det var livskvalitet över det, kan jag säga...  (allt man tar av sig skorna för = livskvalitet, i min mening).




Hemma satte vi igång med middagen, och nu blir det inte så fancy här på sluttampen. Vi har projekt "äta-upp-det-som-finns-i-kylskåp-och-frys" (i och med Paris-flytten om en vecka!!) och denna gång blev det köttfärsbiffar täckt cheddarost, sallad, halloumi, pulvermos, sista skivan bröd, chilibea, tacosås, barbecuesås och ketchup. Alltså typ lite ihophafsat av allt. Nedan kan ni beskåda en (o)aptitlig bild av min andra portion.




Vid 20-tiden ville Christoffer ut på dessertäventyr, så det gjorde vi! Det var ljust så som det var när klockan var tio på morgonen, sommar är vansinne.




Vi gick till McDonald's eftersom vi båda var makalöst sugna på milkshakes, beställde varsina stora, en stor pommes och en cheeseburgare. Sedan satte vi oss i gräset utanför mitt hus.




Alltså mmm.. Att doppa pommes i milkshake är en ny, men så överraskande njutbar kombination! 




Väl hemma igen fortsatte vi vår Gilmore Girls-tradition och kramades till dess att jag blev för trött och vi gick och lade oss. Som det brukar vara - underbara, lyckosamma rutiner. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)