Lösenord

torsdag, maj 19, 2016

Ett foto i timmen: Utan enhörningsridning och regnbågsskådning

Här kommer en liten sammanfattning på gårdagen, som i schemaform var helt tom! Det betydde att jag kunde distribuera ut pluggtider och ledighet som mig behagade. Dagen blev i det stora hela lite si och så, och hur mycket jag än skulle vilja att mina dagar enbart handlade om enhörningsridning och regnbågsskådning är detta inte realitet. Så här kommer lite av min verklighet!


09:24 - Går till gymmet. Älskar att vara i gymmet vid den här tiden - antingen har alla redan gått till jobbet eller ännu inte vaknat till. Det innebär att jag kan hoppa omkring lite som en apa på alla maskinerna (nej, jag skojar bara, trångsynta jag står bara på crosstrainern i alla fall...).



10:10 - Jag är klar och alltid lika smickrande snygg med en touch av träningsmisshandel.



11:00 - Kommer hem och kastar in en gryta med fläskkarré i ugnen. Ikväll ska det bli pulled pork till middag!



11:18 - Har duschat, och ser i vanlig ordning ut som ett litet troll.



11:25 - Tämjer trollet med det mäktigaste vapnet: hårborste.



11:26 - Gottar mig i mitt eget utseende.



12:02 - Sätter mig och pluggar/planerar/bloggar. Christoffer har äntligen vaknat till liv efter en riktig braksovmorgon.



13:47 - Sitter på pendeltåget mot Sollentuna och läser Buffé. Jag ska på fikaträff med min föredetta handledare.



14:00 - Är framme vid trädgårdscaféet för att träffa honom. Jag tar en bild, och blir påkommen mitt i fotandet ("gud, vad pinsamt!!!!" är min spontana tanke, men låtsas som ingenting). Spanar ni in halvfiguren till vänster så ser ni honom.



15:04 - Fikan är klar, och Christoffer sms:ar och frågar om jag kan köpa 1,5 liter mjölk på vägen hem, som han kan halsa. Nu förstår ni varför jag kallar honom kalven. 



16:08 - Väl hemma har pulled porken har puttrat i fem timmar, och börjar se riktigt bra ut...



16:27 - Christoffer bakar bröd!!!! (Jag älskar honom). 



16:38 - Vi smakar hans frallor, och jag har lika mycket smör och ost som jag har bröd. (Ser ni smörklumpen? Mmm, heaven.)



16:50 - Jag får tråkigt och vill spela spel. Men jag tycker inte Christoffer alls lyssnar eller är engagerad, som gör att spelet blir en flopp och jag blir upprörd. 



17:44 - I mitt upprörda tillstånd går jag och lägger mig i sängen. Kort därefter kommer Christoffer efter och somnar bredvid. Jag känner mig fortfarande rätt osedd och ouppskattad. 



18:01 - Pulled porken är klar! 



18:42 - Christoffer och jag har suttit oss vid bordet och försöker börja äta. Jag känner mig tystlåten och sorgsen, och vi har en tröttsam och bråkig ton gentemot varandra. Jag vill ha bekräftelse och bli sedd, och han orkar inte spela mitt martyrartade spel. Det slutar med att han tar mig till soffan och kramar om mig till dess att allt känns bra, och vi kan äta och njuta i samsyn. (Det är tokgott!)



21:39 - Vi tittar på tre avsnitt av Halv Åtta Hos Mig och sedan två avsnitt av Gilmore Girls i soffan.



Därefter avslutas kvällen med ostsmörgås och ett glas oboy medan Christoffer smaskar jordnötter i kola- och chokladsås. Vi går och lägger oss men pratar och somnar därför inte förrän vid midnatt. Dagen slutade jättefint.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)