Lösenord

lördag, maj 14, 2016

Chokladfylld medicin för pissigt mående

Igår var en av mina inte-så-bra dagar. Jag kände mig generellt menlös och oduglig, och allt som pågick i min vardag tycktes bekräfta just dessa faktum. Ni vet den där känslan när man bara vill gråta - fastän man egentligen inte har någon som helst anledning att göra det. Så var det för mig.

I skolan gick detta givetvis ut över Christoffer, och jag fick förklara för honom att jag just idag kände mig extra svag och ynklig. Att jag behövde pussar och närhet, och så grät jag en skvätt i skolkorridoren för ingen anledning alls.

Att åka till glada simbarn var en underbar medicin, men höll i princip bara så länge som arbetspasset varade. Så fort jag kom hem kände jag mig återigen värdelös, och det kändes bara ... jag skulle inte säga fel, men ovisst.

Jag orkade inte laga middag, men bredde två och en halv knäckemacka med smör och ost. Sedan plockade jag fram min kuckelimuckmedicin för pissigt mående. (eller, min medicin för alla måenden, egentligen!)..




Och så ett korsord, en varm Kottis och en filt, givetvis. 




Jag satte på filmatiseringen av En man som heter Ove i bakgrunden medan jag pillade med krysset och grävde i burken, men filmen gjorde mig vidare deppig så till slut stängde jag av dem också - hur bra boken ännu är, så saknade filmen den komiska tonen som håller humöret uppe genom boken.




I vilket falls om helst kände jag mig en aning bättre till mods när skeden väl skrapade i botten.
Självtröst är faktiskt helt okej, och ibland mycket nödvändigt. (Ibland är det bra att plugga till psykolog, och kunna säga alla dessa saker till sig själv...).


2 kommentarer :

  1. Det var ju en sorglig läsning.(Vet du inte innerst inne vad som kan vara orsaken? Jag tycker oftast att det är så, man kan ibland liksom dölja sammanhangen för sig själv, när insikten är jobbig. Eller - är det PMS?)
    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eventuellt PMS, men i så fall väldigt tidig PMS.. Hmm.. Får se hur det mynnar ut, det känns som att det är något mer... Tack för stödet, det känns faktiskt som att det kommer bli en bra kväll ändå. Redoy, restaurangbesök, Eurovision och glass/godis :)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)