Lösenord

onsdag, april 27, 2016

Systerlig lunch och glass & godis till middag

Igår tröttnade jag helt på att ligga i sängen och vara sjuk, och eftersom jag veckan innan gjort lunchplaner med min syster så hade jag ingen tanke på att banga. Istället klädde jag upp mig finare än veckans klädsel (i.e. pyjamas) och tog mig iväg till stan.






Till min ära blev det min favoritindiska restaurang, och jag valde en ny rätt: Chicken Bhuna. Den var kalasgod!



Nattis var lite ovillig att vara med (och still) på bild.



Själv tog syster ett wild card och testade Lamm Lime Ghost, vilket jag direkt rynkade på näsan åt och tyckte var allt annat än en smaksensation. Lime:n föll mig liksom inte i smaken alls - den blev sur och inte alls som jag vill att indiskt ska smaka. Nathalie verkade tycka detsamma, men åt snällt upp sin mat i alla fall. Vilken trooper.




Efter lunchen hade vi ett projekt hemma hos syster - hon skulle nämligen klippa mitt hår! Precis när vi anlände från tunnelbanan missade vi Lidingöbanan med sekunder och fick vänta tjugo minuter på en solig perrong.




"Vad göru? Tar du selfies?.... Jag vill också vara med!"


"Aaargh, fast... solen... Jag smälter! Jag smääääälter...!"


Mwaha. The selfie-witch-test: Very successful.



Syster choppade (/slet) av några centimeter av mitt hår, och jag blev mer än nöjd! Hallelujah för fräschare hår!

Sedan sms:ade Christoffer och frågade om vi inte kunde äta godis och glass till middag. "JA!" tjöt jag. Det blev plötsligt så klart varför han är min pojkvän. Någon som man tillsammans med kan ersätta näringsrika måltider med godis. (Det är gött att vara vuxen. Och kär.).




Som vanligt blev det lite för mycket inköpt, och lite för mycket i magen. Fan, vad jag önskar att jag hade en större mage så att jag kunde äta mer än vad jag kan. Äta glass och godis är livé.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)