Lösenord

tisdag, april 19, 2016

Paris igen. Oops. (Sorry not sorry).

När jag satt och skrev in mitt schema för psykologprogrammet fram till sommaren, så hittade jag en himla rymlig lucka precis i början av maj. Med stora hundvalpsögon tittade jag på Christoffer, och frågade om vi kunde göra "något speciellt" just dessa dagar.

(Vad jag antar var) med skämtsam ton tillade han "Paris?" och med ens började kugghjulen snurra. Att fokusera på vår gemensamma, stora, organisationspsykologi-rapport blev plötsligt omöjligt, och istället satt jag och whatsapp-ade med franska kontakter angående att hyra bostad, kolla flygbiljetter hos både SAS, Ryanair och Norwegian och det var nästan som att jag redan var där.

"Emelie, släpp det", eller något i den stilen, uppmanade Christoffer, när vi insåg att det både var dyrt och omständigt, och dessutom svårt att hitta lägenhet. Men trots att det var utom räckhåll så kan man inte sätta Emelie i Paris-läge utan konsekvenser.... Det går liksom inte att få ut henne därifrån. Jag var liksom redan.. där....

Efter att ha förhandlat med en hyresvärd i Paris lyckades jag sänka priset på en lägenhet med 50 euro/natten, och då fanns det ingenting som kändes omöjligt längre. "Emelie, jag har inte råd..." fortsatte Christoffer. "JAG BJUDER! Jag lovar, JAG BJUDER!" tjöt jag.

Flygbiljetter på 3260 kronor, boende för 2000 kronor, flygbuss och tåg för 800 kronor, leverne för 2000 kronor...
Jo. Det är värt det. Paris är alltid värt det.




Och så kom det sig, att vi spontant bokade en resa till Paris som bär av om två veckor. 3-6 maj.

Paris är ju trots allt alltid värt det.


Jag tar den här bilden för att symbolisera "Whatcha gonna do??"


4 kommentarer :

  1. Fantastiskt! Och Christoffer har tur, vare sig du infriar ditt löfte eller om han får leva i armod en tid efteråt. (Vi åker till Gävle ungefär samma tid. Hmm...)
    Var bor ni denna gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I exakt samma port, hos exakt samma hyresgäst, men tvärs över korridoren, bara! Denna gång har vi delad toalett/dusch med korridoren, och inget kök. Men eftersom det bara är 3 dagar så klarar vi oss galant!

      Radera
  2. 8000 för 3 dagar 😂😂😂

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)