Lösenord

onsdag, april 20, 2016

Ett foto i timmen: Date-night och ovälkommen halsfluss

Jag har ingen aning om varför, men av någon outgrundlig anledning lyckas jag alltid pricka in mina "ett foto i timmen"-inlägg på en tisdag. Så även igår, när jag fick för mig att vara extra överflödig med kameraklickandet. Det var en dag som började i smått halsont och slutade i fullblown halsfluss (typiskt), men ni ska få se det steg för steg!


08:22 - Jag vaknar upp, ignorerar min kittlande hals (min dumma jävel) och pilar 100 meter över Globenbron bort till gymmet.



09:19 - Har kört klart ett av mina lugnare pass, känner mig trots det slutkörd....



10:34 - Klarduschad, påklädd och i stan för att möta upp min vän Julia för fika!



10:35 - Stockholm badar i sol.



11:42 - Dricker chailatte och diskuterar Paris-planer, PTP-tjänster och psykologexamensuppsatser med min skolkamrat i två timmar.



13:00 ~ Har kommit hem och börjar knåpa inför Parisresan om 13 (!!) dagar.



13:45 - Det blir fint i min färgkodade kalender *kontrollfreak*



16:25 - Christoffer är hemma från universitetet och vi tar en gemensam tupplur/gospaus.
"Kolla nu, nu ska jag se erotisk ut........"



17:12 - Ikväll är det dags för vår första officiella date-night! Jag klär upp mig som allra piffigast och råsminkar mig.



18:14 -Framme på dejt-destinationen: vi rivstartar med favoritindiern och selfie-ar oss.



18:37 - Maten är klar! Jag har beställt en Chicken Palak och Christoffer en Räkkorma.



20:57 - Christoffer är sugen på glass och faller för erbjudandet "19:90 kr!" på Hemköp.
Jag hejdar mig efter fyra skedar och går emot impulsen att moffa hela paketet (heja självdisciplin!)



21:00 ~ Vi ligger och pratar, ser ett avsnitt Historieätarna och skrattar åt Erik Haag. Sedan ligger jag vaken hela natten (obs! ej underdrift!) och utvecklar halsmandlar stora som tennisbollar. Hej halsfluss.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)