Lösenord

onsdag, mars 02, 2016

Soppa, snapchat och busiga planer med tonårssyrran

Eftersom det nu är sportlov har gruppchatten mellan mina två yngre systrar gått vild, och vi har pratat om att umgås när lillan, aka. trettonåriga Tuva, nu är ledig. Slutligen kom vi fram till att Tuva ska få bo hos mig från måndag-onsdag, och under tisdagen ska vi ha stort taco-mys tillsammans med mellansyster Nattis och även Christoffer.

Hon anlände alltså redan i måndags, och här är hon!




... Ja alltså, du, tja, hej! HEJ Tuva! 
(shit, hur kan du vara så stor när du var tre år i förrgår?!)




Innan hon kom ordnade vi matlista för veckan. Jag bestämde måndagens middag, tacos var givet på tisdagen och Tuva fick bestämma på onsdagen. Hon ritade fint upp hur matveckan skulle se ut (med ett lite tråkigare veckoslut för min del....).




(tur att jag på torsdagen ska resa bort till Mariefred).

Här är i alla fall soppan jag kokade ihop! Broccoli och blomkåls-soppa, toppad med bladspenat och tjuvning av Christoffers egenbakta bröd.




"Vänta, jag ska bara snapchat:a det här först..." (och jag ska bara bloggfota, hehe).




Sedan åt vi, och det var nomnomnom... 




... Och snapchat:ade med lite faceswap.




När vi hade ätit upp och flamsat klart belägrade vi oss i soffan. I min lägenhet råder oändlig mobiltillgång, och jag tycker det är härligt att umgås med någon som är lika mobilberoende som jag själv. Då slipper en känna sig ensam, liksom.




Men efter ett tag kikade sötsuget förbi, och mitt förslag om "te och kladdkaka" möttes med ett snabbt entustiastiskt "JA!".




Så jag plockade fram kladdkakan från dagen innan, som jag moffat hälften av alla redan. Tuva verkade uppskatta den, för efteråt fanns noll kvar (den var PERFEKT efter en extra dag i kylen).

Så tittade vi på tre avsnitt av Teen Wolf, en av Tuvas favoritserier, och smed busiga planer och babblade-babblade-babblade innan jag däckade ihop och vi gick och lade oss.


2 kommentarer :

  1. Va lika ni är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du, haha? Vi är ju enbart halvsystrar, och jag ser nog mer av hennes far i henne än vår gemensamma mor... :)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)