Lösenord

fredag, mars 04, 2016

Potissoppa och kött till sista Tuva-kvällen

Onsdag, även sista dagen för min lillasyster-visit, så såg jag mestadels ut såhär:




Ja, i alla fall efter det att jag duschat och klätt på mig. Jag tillbringade större delen av dagen genom att tjura i skolan (med tråkiga seminarium), men när jag sedan kom hem satte jag och Tuva igång med maten. Rättning: Tuva fick surfa youtube-videos och jag lagade maten.




För er som glömt vad som stod på listen denna onsdag, så var det (enligt systers handstil) potisgratäng och kött.




Jag hade stått i redan dagen innan och förberett pot(at)isgratängen, och det betydde att den snabbt blev klar. Till den hade vi biffar och en enkel sallad.




Tuva dokumenterade väl till snapchat.




Vi avslutade kvällen med fasligt många avsnitt Teen Wolf, te och nutellamackor. Jag gick och lade mig redan 21, och vaknade klockan 01 av att Tuva somnat i soffan. Då smög jag upp, smekte henne över kinden och sade "gumman, kom och lägg dig". Åh, min fina lillasyster.

Så sov vi sista natten tillsammans. Dagen därpå skulle jag på en snabb föreläsning och sedan åka iväg med Christoffer på ledig helg i Mariefred.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)