Lösenord

lördag, december 12, 2015

Throwback saturday; Paris i december

Nu är vi lite rebelliska, och så tänker jag att vi kör en throwback saturday! Alltså, en liten tillbakablick på hur mitt liv såg ut för exakt ett år sedan, och hur en del av december tedde sig år 2014. Fem månader in i mitt år i Paris, fyra månader in i att dejta JP, åtta månader innan min flytt hem, och 6 månader innan jag skulle träffa Lorenzo för första gången.

Bland annat hade snön inte fallit, men juldekorationerna var i full gång.




Min standardmat hemma var köttfärssås i olika varianter, med pasta, parmesan och en grönsallad. När jag inte gick ut och åt middag på restaurang med JP, förstås.




Och den traditionella efterrätten var crêpes vid Eiffeltornet. Såklart. Och det är också det godaste.




Och när jag inte kikade ut över utsikten från mina värdföräldrars boning under dagtid (jag var ju au pair fortfarande, förstås)....




.. Så tittade jag ut över ursikten under kvällstid.




Och eftersom kylan ännu inte greppat tag i Paris, så gick jag fortfarande på mina timlånga promenader. Bland juldekorationer, girlanger, ljusslingor och julestämning.




Det var magiskt. Och när jag tittar tillbaka på alla de här bilderna så knyter det sig i magen på mig så jag nästan vill gråta, för jag saknar det så mycket och jag vill tillbaka men samtidigt så.. Åh.

I vilket fall som helst så behöver jag inte vara alltför ledsen, för jag vet att om exakt 5 dagar så lyfter planet mot Paris och en verklig återblick av min drömstad. Jag ser fram emot det så jag nästan spricker!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)