Lösenord

tisdag, december 08, 2015

Möt Hugo

Möt Hugo.



Hugo är en majsorm, en gammal hona på 12 år. Alldeles orange och gulspräcklig är hon, så vacker. När jag mötte henne första gången sade hennes ägare att hon var väldigt lugn och snäll, men om jag redan nu jämför med Boll...




.. så är hon en livlig rackare! Hon är mycket lättare, kvickare och rörligare. Hon ska alltid iväg någonstans, och Boll som gärna låg och sov kring min hals.... Hugo har inget till över för lite sovstund.




Men hon blir allt ett snyggt halsband, när hon väl ligger still. Matchar skalpen och allting.




Hugo är alltså min andra orm i ormterapin - och det är ju för att jag vill att min klient ska generalisera inlärningen och inte vara orädd kring en orm, utan kunna förstå att alla ormar är helt okej. Så hoppas jag att Hugo, liksom Boll, gör succé och får min klient lugn. 


För de är de ju. Hur fina som helst - jag blir bara kärare och kärare i dem! Tur att jag får ha Hugo hos mig nu, en hel vecka.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)