Lösenord

söndag, december 06, 2015

Livräddningssim och julekväll

Igår hade jag min näst sista lördagslektion innan juluppehållet, och jag plockade fram både flytvästarna och livbojen. Vi tränade att falla i vattnet, flyta och simma med flytväst, bogsera och kasta livboj samt mycket ryggsim. Det gick superbt, och jag får nästan lite magknip av att tänka på att nästa gång är avslutningsgången för mina små simmare.




Mitt arbete ger mig så mycket glädje - att kunna plaska, skratta och skämta med både barn och föräldrar, berätta, visa och förklara hur man ska simma på olika sätt, uppmuntra till mod att doppa huvudet och kasta sig från kanten, och gosa med bebisar...

När jag kom hem till lägenheten väntade kalven redan på mig. Det blev en avslappnad eftermiddag när vi båda förberedde oss och lagade mat inför morgondagens (alltså dagens!) julbordsknytis, som vi är bortbjudna till. Kalven gjorde vegansk sill, och själv lagade jag en vegetarisk chili-cheese paj med spenat.

Till kvällen valde vi att dra upp julfaktorn ett snäpp - vi åt min hemkokta julegröt och kalvens egenbakta frallor, och till efterrätt...




... delade vi på en låda Paradis, ned till sista likör-pralinen!
Tänk, att man kan medge sig blivit vuxen, när man till och med kan tänka sig att äta chokladen med sliskig sprit-gegga i. Jag trodde aldrig dagen skulle komma.

Så efter två fullastade chokladflak fick jag lida av ett magknip som heter duga, men turligt nog kunde jag trösta mig med huvudet i Christoffers knä resten av kvällen. Vi tittade på julkalendern, och sedan flera avsnitt av Halv åtta hos mig, innan jag helt tappade vakenheten.

3 kommentarer :

  1. Fel igen... avs teruko

    SvaraRadera
  2. Glöm inlägget ovan... Skulle behöva en lektion av dig. Kan ju simma, men huvudet under vatten osv... njae. Gillar inte.
    Hur fixar man vegansk sill?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo, det är jag expert på! Förvånansvärt många som har precis det problemet, faktiskt, att de inte vågar doppa huvudet...

      Vegansk sill är en fusk-sill, som är gjort på aubergine istället för fisk ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)