Lösenord

onsdag, december 02, 2015

Jul- och glasspyntat

Nu när vi tar oss in i december blir det hög tid att erkänna julens annalkande. Med det innebär också att dekorera min lägenhet i alla de små juliga detaljer och pynt som jag samlat på mig under åren. Upp med julstjärnan, adventsljusstakarna, juldukarna, porslinstomtarna, julgranen och glittret!




Sedan, när kalven kom på kvällsbesök, så hade han med sig lite glass...




... rättning: mycket glass.




Vi delade på alla tre burkar, och slutade inte förrän burkarna var välutskrapade och välrecenserade.
Jag hade lagom ont i magen efteråt, men det finns ingenting som är så värt ont i magen, som glass.

6 kommentarer :

  1. Åh, kan du inte göra recensioner på dessa?! Kikade igenom dina glassrecensioner men kunde inte hitta någon med det här märket. Vore intressant att veta hur de står sig i förhållande till B&J och Haegen Dasz. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmmm, jo, det skulle jag nog kunna göra..! Men då måste vi köpa dem igen, hehe... Så fort jag får möjlighet (kan dock inte säga när, tyvärr) ska jag smaka om dem och göra en ordentlig recension! :)

      Radera
  2. Åh, vad är det för märke?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Lidl's egna märke; Gelatelli! Hette nyss McKennedy, men de verkar byta namn lite hursom men låta designen och glassen vara detsamma, haha.

      Radera
  3. Starkt att ha hittat en partner med matchande (?) glassintresse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, en rejäl bedrift..! Han gillar dessutom B&J's Cinnamon Buns ymnigt, och de andra tycker han är rätt okej med... Glass i allmänhet, och bullar, och choklad, och godis.. Är vår melodi!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)