Lösenord

måndag, december 14, 2015

Ryktet går om simlärarens glassmani

I helgen var det återigen avslutning för mina simmare små, och det är ju bland det roligaste som finns (i alla fall för barnen). Att få ett diplom med ens alldeles egna namn på, att folk i ring klappar händerna för bara dig och att du har varit duktig på någonting. Jag älskar avslutningar - även fast det oftast blir mycket mer skratt och skrik än vanligt...




Simjobbet ger mig så mycket. Jag blir glad av alla barnen som jag får se utvecklas från land- till vattendjur, jag ser hur bentag förfinas och hur dykningarna djupnar. Dessutom får jag ett ovärderligt utbyte av föräldrar i form av samsyn, skämtande och skratt, och jag kommer många familjer så nära.

Exempel är ju min simdonna Zoe som jag simmat med sedan hon var ynka 2 månader, och nu är hon 4 år..!




Och med avslutning så ramlar det alltid in någon form av uppskattning från mina simmare. Jag blir alltid helt till mig och vet aldrig riktigt hur jag ska tacka. Jag menar - varför ger de mig julklappar när det är jag som borde ge presenter för att jag får simma med deras barn?!




Denna gång blev det ett hellass med choklad, godis, moss- och blomsterornament samt flertalet kort. Jag fick dessutom ett presentkort på ICA med texten "Detta kort får enbart användas till Ben & Jerry's", vilket fick mig att le så att käkarna ömmade.

För hur visste de att jag gillade Ben & Jerry's? 



Jo, ryktet går, tydligen.
Dessutom upptäckte jag i affären att kortet var laddat med hela 6 (!!) burkar. Jösses, vad jag blir bortskämd!

6 kommentarer :

  1. Så härligt att du får så fin uppskattning för dina insatser. Sånt värmer sannerligen!
    (och du är säkerligen förtjänt!)
    Önskar dig några härliga dagar i Paris nu snart :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Jag kände mig verkligen, verkligen uppskattad.. Och IMORGON PARIS <3

      Radera
  2. Waaah, alltså... waaah! Allt det där goda! Du måste vara en helt fenomenal simlärare! (Något som jag inte alls skulle förvånas över... Jag väntar på den där simlektionen du ska ge mig någon gång innan vi dör då mina bentag också får bli lite bättre, hihi!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, alltså, jag blev sååå smickrad... Men jag tänker mig väl att det inte enbart har med MIN eminens att göra, utan även generositeten hos mina simkunder.. <3

      Kom hit så simmar vi! ;)

      Radera
  3. Och jag som knappt ens kan simma haha! Mina värdbarn var alltid såå mycket bättre och snabbare än mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack och lov kommer jag nog aldrig ha det problemet :3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)