Lösenord

lördag, december 05, 2015

Adjö, Boll

Nu har Boll dragit sitt strå till stacken hemma hos mig - han var en riktig stjärna under terapin och var så lugn, så snäll och så följsam, så jösses, vad jag blev stolt över honom!

I och med det betyder det att Boll inte längre har en plats här, utan måste återvända hem till sin ägare. Åh, vi som haft det så fint ihop.




Hur han lekt utforskare i min lägenhet, krupit upp runt min hals och somnat, nosat sig fram med tungan över mitt skrivbord, och försökt ta sig till mig när en nervös främling bett att få hålla honom.




Ja, du kommer saknas, Boll.




Men nu åker han hem till sig i sin värmeskyddande frigolitlåda - jag är otroligt tacksam över hans insats. På måndag återvänder jag för att hämta upp en av hans ormkamrater; en majsorm, som ska stanna en hel vecka hos mig.


Då blir det ormgos igen, ska ni veta!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)