Lösenord

tisdag, november 10, 2015

Viktig fika med två Linköpings-spillevinkar (trots allt snor)

I söndags vaknade jag upp till en dunderförkylning, helt oväntat och likvärdigt oönskat. Jag som egentligen aldrig blir sjuk, men numera känns det som att jag försvagas var och varannan vecka. Otrevligt, vill jag mena.

I vilket fall som helst så hade jag en viktig fika inbokad, så det fanns inte tid för maskande denna dag.




Men för att göra upplevelsen en hel del trevligare, så gick kalven med på att åka buss med mig in mot caféet, och för att möta upp Redoy och hans vän Lovisa.




Alltså BUSS. 

Till slut möttes vi upp, jag gav Redoy en hej-puss och vi presenterades för varandra. Så himla finurligt kul, alltihopa. Sedan gick vi i alla fall till ett café som Redoy tjatat på mig att ta honom till i evigheters evigheter - det franskinspirerade cafét med de gigantiska bullarna.




Vi beställde alla in varsin fika. Varsin gigantisk fika, med kanelbullar, kardemummabulle och lemon meringue pie




Så här har vi dem! Lovisa och Redoy. Hur fina som helst. Dessutom var det verkligen, verkligen spännande för mig att träffa Lovisa, som han är så god vän med. Hon var till och med sötare och trevligare än han beskrivit. Tyckte fasligt mycket om henne.




Fikan i sig anser jag var både smaklig och trevlig. Jag var lite nervös inför att Redoy och kalven skulle få träffas - eftersom jag pratat så mycket om dem både för varandra, men det hade jag förstås ingen anledning att vara. Dessutom konstaterade Redoy och Lovisa att herren är anmärkande lik Matt Damon, vilket han nog inte kommer låta mig glömma... någonsin.

Efter att kaffet var uppdrucket och bullarna inmundigade, så tog vi bussen tillsammans mot Slussen.




Här är de, två Linköpings-spillevinkar.




Vid Slussen sade vi sedan adjö - Redoy och Lovisa tog sig vidare för sitt och jag och kalven åkte hem mot mig.

Min sjukdom tog över allt mer, och när vi väl kom hem sedan så var jag helt slut. Och helt sjuk. Täppt och tung och seg och trött och kände mig lagom eländig.




Så resten av kvällen var jag bara sjuk. Låg i soffan och åjade mig, blev serverad snytpapper och Pepsi Max. Det var himlans mysigt, trots allt snor.

4 kommentarer :

  1. Åh vilka underbara bullar och vilket fint sällskap! <3 Måste ta mig till det där kaféet!

    SvaraRadera
  2. Känner mig lite efter här men vem är kalven? När kom han in i bilden? Haha känner mig lite förrvirrad eller så är jag ordblind och har tänkt på mat när du har skrivit om honom 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jadu, det har du nog gjort. Han har hängt med i runt en månad nu. Men det har jag svarat på i videobloggen! :)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)