Lösenord

fredag, november 06, 2015

Till Sverige och direkt in i psykologrollen

Jag kom inte hem till min säng förrän midnatt, natten till torsdag, och redan torsdag morgon klockan åtta hade jag obligatorisk närvaro på universitetet. Trots att trafiken gjorde mig en halvtimme sen, och att mitt huvud var kvar i Paris snarare än i föreläsningssalen, så gick uppgifterna som på räls och jag kände mig mer än nöjd efteråt.

Sedan satt jag i de mjuka sofforna på tredje våningen på Psykologiska Institutionen, och väntade på handledning.




För idag, mina kära vänner, har jag klientsamtal. Det betyder att utbildningen låter oss studenter, under handledning, föra terapi och få tillämpa de terapeutiska teorier och strategier vi läst så mycket om i flera år nu.

Jag känner mig förväntansfull, inspirerad och så redo..!
 (Dessutom får jag i eftermiddag både träffa mina fina simbarn, och sedan ikväll kommer Redoy på besök!)

3 kommentarer :

  1. Wow, så spännande. Hoppas terapisamtalet kändes bra!
    Bon week-end!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig hur spännande det måste vara! :) och jag vill bara tillägga att det är exakt en sådan person som du är, Emelie, som blir en bra psykolog. Har haft min fair share av psykologer och du överträffar dem alla, även fast jag bara känner dig genom bloggen.

    SvaraRadera
  3. teruko: Merci, et à vous aussi !

    Bea: Näe, alltså, Bea, jag blir på riktigt nästan tårögd när du skriver något sådant. Jag vill inget mer än att bli bra på mitt framtida yrke; att kunna hjälpa människor och vägleda dem rätt. Fy farao, vad du gör mig glad!!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)