Lösenord

måndag, november 23, 2015

Taco-kväll med två småsystrar

I lördags efter jobbet, och efter en lunch hos mig med far och hans respektive, så satt jag och väntade på dagens höjdpunkt: 
Mina två yngre systrar! Vi hade nämligen bestämt att vi skulle ta tacos-knytis hemma hos mig.

Jag dollade upp mig framför en selfie medan jag väntade på dem.




Snart kom de två flickebarnen, och en vildsint hund därtill. Lennox var hysterisk, för han kände igen lägenheten han bott i under året jag var i Paris. Han kände igen sig så väl, och verkade så glad att vara tillbaka.




Det blev kram- och pusskalas i soffan.




Jag fick också vara med.




Lennox skuttade mkring och utforskade sitt gamla hem, grävde i sängen, nosade sig omkring och pälsade ned alla tussar hundhår jag spenderat månader med att dammsuga upp.




Sedan började matlagningen! Tuva dukade och tränade tricks med Lennox, Nattis hackade grönsaker och jag...




... stekte köttfärs och kokade upp min hemgjorda tomat-chilisalsa.




Inte långt därefter låg allt samlat på bordet. Tacofärs med tomat-chilisalsa, isbergssallad, lök, tomat, rödlök, crème fraîche, ost, gurka och tortillabröd.




Och vi alla var riktigt sugna. Detta är för övrigt första gången jag äter tacos på typ två år (!!!). Gud, så jag längtat.




Medan vi åt tittade vi på filmen Maleficent, diskuterade huruvida Angelina Jolie var snygg eller inte, småsurfade på våra telefoner, skrattade åt Lennox busigheter och åt någon extra portion tacos.

Efteråt plockade vi fram till Alfapet-spel.






Lennox höll på med sina egenheter, och det gjorde Tuva full i skratt. Sedan spelade vi, spelade inte hela med lagom till dess att Nattis var tvungen att åka hem med Lennox.




Jag vann för övrigt. HA! säger jag. Försök aldrig vinna över en korsordstokig i Alfapet - du är bunden att förlora.

Tuva och jag låg kvar i soffan någon extra timme och tittade på en av hennes favoritserier, Teen Wolf, innan jag fick och lade mig och lämnade tonåringen framför ännu ett avsnitt av samma serie. Jag vaknade sedan upp vid halv fem och fann henne sovandes på soffan, väckte henne med en puss på kinden och bad henne komma till sängs. Sedan sov vi båda djupt, sida vid sida.


1 kommentar :

  1. Gläds åt dina systrar! Som ensambarn kan jag känna avund.
    Dessutom, så mysigt med Lennox! Jag var tidigare hundrädd, efter att ha blivit biten som barn, men sedan sonen skaffade en valp, för 6 månader sedan, är jag helt såld. Längtar till våra "hundvalpspassningar" då så mycket kärlek visas oss.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)