Lösenord

torsdag, november 26, 2015

Ormärenden och indisk onsdagsmiddag

Igår var en speciellt fin dag, där jag blandade terapi-pepp med vardagslyx. Efter min första föreläsning fram till lunch så tog jag pendeltåget (obligatorisk pendel-selfie) och åkte iväg på ett ärende.




Ett alldeles slingrigt, fjälligt och fascinerande ärende: Jag skulle nämligen åka och titta på lite ormar, som jag ska hyra till nästkommande terapiveckor.




30 minuter ut till förorten åkte jag, för att klappa på och ha lite ormar kring halsen, och besluta de praktiska detaljerna kring ormterapin jag ska bedriva. Exponering, kallas behandlingen - när en klient bör möta sin rädsla till dess att ångesten går ned, och att rädslan kan "läras bort". Ormfobi - no more!

Hur som haver ser det ut som att jag kommer att hyra en kungspyton nästa vecka, och sedan en majsorm veckorna därpå. Det ser jag fram emot som tusan - jag tycker ormar är så fascinerande varelser..!

Efter ärendet och en fika, så åkte jag och mötte upp kalven för ett avbrott i vardagen. Vi skulle gå på restaurang, och om jag får välja...
Så blir det alltid indiskt.




Medan vi väntade på maten skrapade Christoffer trisslotter. Vinner han, så kan jag tänka mig att fly landet.




... Fast det gjorde han inte. Attans. 
Istället njöt vi av en makalöst god middag, och dessutom kände jag mig lättövertalad inför efterrätt...




Väl hemma så Skype:ade vi ett tag med Redoy, åt glass, pratade och sedan somnade vi gott gott gott.


2 kommentarer :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)