Lösenord

måndag, oktober 26, 2015

Två Emelies på Tre Indier

Ni känner ju redan till den här Emelie:n....




... Men ni kanske inte känner igen denna Emelie?
Det är en liten Uppsala-Emelie, som jag har haft kontakt med genom bloggen i åratals-åratal... Men trots det har vi faktiskt bara träffats en enda gång - för typ två år sedan.




Denna helg var hon på besök i Stockholm och då passade vi på att ha middagsdejt! Vi tog oss till min favorit-indiska restaurang i Stockholm, och som ni ser väljer Emelie allvarsamt mellan alternativen i menyn.




Och även mindre allvarsamt. 




Men till slut om vi fram till vad vi ville ha, och maten kom in på bordet. Något jag älskar med indiskt, är att det blir flera olika grytor, skålar med ris, sallad och bröd, så att man får plocka lite överallt.




Så uppdaterade vi varandra på allt vi inte hängt med om på sista tiden, försökte lista de tre bästa (och dåliga) sakerna med just nu, och åt till dess att vi båda kände oss proppmätta för hela kvällen.

Jag hade fasligt trevligt med Emelie - hon är en sådan person som kan fylla i och lägga till av de sakerna jag berättar för henne, förstår vad en försöker säga och samtidigt bemöter en på ett så intresserat och icke-dömande sätt (vilket är bra, för jag kan häva ur mig de mest knasiga sakerna ibland..)...

Efteråt gick vi tillsammans och skiljdes åt vid tunnelbanan, och tackade för en fin middag. Med stor sannolikhet syns vi igen - men förhoppningsvis behöver det inte ta två år till nästa gång.


1 kommentar :

  1. Haha åh fint!!!! DOCK får du hemskt gärna ta bort den allra sista bilden om du orkar, tyckte att jag såg så flötig ut i ansiktet, haha!! ;) Annars är resten godkända för din bloggs förfogande! Och vilken tur att du hade det trevligt! Det hade jag med!!! :*

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)