Lösenord

fredag, oktober 30, 2015

Scones, auberginepaj och goooodis

I onsdags lekte jag och kalven skolkare igen, och bestämde oss för att lägga krutet för vår gemensamma inlämningsuppgift på hemmaplan. Att sitta och dönicka till en inkoherent föreläsare kändes mindre lockande, när vår egen version inkluderade scones..!




Så vi dukade upp till finfrukost med scones, smör, ost, skinka, sallad, drottningssylt och såklart kaffe/te.




Sedan var det dags att sätta igång med skrivandet av inlämningsuppgiften. Jag bytte till glasögon i ett desperat försök att införliva lite disciplin i mitt pluggande. Det tog bara några minuter, sedan hade facebook mig i ett fast grepp trots mina försök.




Denna inlämningsuppgift är viktig att jag får till snarast - jag åker ju till Paris imorgon och lämnar min arbetskamrat i sticket. Då vill jag se till att ha så mycket gjort som möjligt, innan jag åker iväg och överlåter honom delar av uppgiften. Tack och lov fick jag lite jag gjort i alla fall, innan det kliade i matlagningsfingrarna.

Så äntligen blev det sprutt på den där auberginepajen jag påbörjade i söndags..!




Och ståtlig blev den också, ska ni tro...!




Bottnad med lök och vitlök, broccoli, aubergine, äggstanning, färskost, timjan och ännu mer riven ost. Himla god blev den också - trots att jag hade ett sällskap som tvivlade vid enbart titeln "auberginepaj". (Jag bevisade honom motsatsen, minsann!)

Sedan tjatade han, och ville gå ut på promenad och möta solen. Jag var mindre entusiastisk (det är ju så ka-ha-ha-llt...), men han övertalade mig. Så här fint var det vid 14-tiden, när solen höll på att gå ned.





Dessutom var vi tvungna att gå förbi ICA, och köpa läsk och godis. 




Våra vanor hör inte till de nyttigaste, men bland de mysigaste. Dagen fortskred med ett långt plugg-flow jag lyckades få till precis vid 16-tiden (jaaaa!), och sedan avrundades kvällen med serier på tv4-play och pusslande.


2 kommentarer :

  1. Ha det bäst i Paris och bjud g ä r n a på några bilder och rapporter här...

    SvaraRadera
  2. teruko: Lita på det! Denna gång tar jag med mig datorn, till och med, så det blir även åäö ;)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)