Lösenord

onsdag, oktober 28, 2015

Oavslutad auberginepaj, kladdkakspromenad och pussel

Ohoj! Förra söndagen ska ni höra att jag hade för mig absolut-ingenting-vettigt-och-definitivt-ingenting-nyttigt, och hela dagen blev en lång "ska jag?... nä". Vilket var hur skönt som helst.

Exempelvis påbörjade jag en auberginepaj och rostade aubergineskivor, gjorde pajdeg med rågmjöl och kände mig huslig.




Fast när den var halvklar gick jag och kalven ut på promenad runt Årstaviken istället.




Han gestaltade det högst skrämmande fenomenet stranger danger. Kom ihåg det, barn, se upp för sådana här. Folk med huvor har aldrig bra saker för sig.




En lite längre bit på vägen stannade vi på ICA och handlade. Det fick bli en promenad-matsäck också, i form av kladdkaka.




Som var så jä--hä-vla god att jag åt upp hela på ett nafs. Efter en dryg kvart fanns den inte mer, och efteråt var både mina händer, fingrar och mina mungipor klädda med kladdkakssmet. Typ spontans-mofs när det är som bäst.

Sedan kom vi hem och jag skulle egentligen fortsätta på auberginepajen, men jag hade ingen lust så istället köpte kalven pizza och vi åt upp en påse med lösgodis istället.




Och pusslade. Hela kvällen lång. 

Ja, ni hör ju. Det blev varken hela kostcirkeln denna dag (om man inte räknar med min hemmasnickrade: socker, fett och allt som är gott) eller något konstruktivt gjort, men det var nog det som var hela grejen. Kurslitteratur som borde plockats upp men som lämnades liggandes, filmer som påbörjades men som aldrig avslutades och ba' förhimla mycket godis. Gött, va.


1 kommentar :

  1. åh naj, jag är alltid up to no good enligt huv-principen! :O

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)