Lösenord

lördag, oktober 24, 2015

Förkroppsligad vardagshuslighet i en lasagneform

Den här morgonen när jag vaknade så kände jag bara att idag jävlar! ska jag slå på stort och göra något sådär riktigt husligt igen som jag saknat så mycket. Jag har blivit lite smittad sedan jag tillagade det där vildsvinet; att verkligen satsa på att stå i köket mycker mer. Som förut. Matlagning är ju någonting jag tycker så mycket om.

Fast först var jag tvungen att åka till skolan och ha föredrag framför klassen! Jag hade förberett mig sådär lagom mycket, och blev mer distraherad av de vackra löven än pliktkänslan att repetera föredraget.




Så såg jag ut såhär. Dagen till ära. Apa-trött.




Så kom jag förstås (som vanligt) alldeles för tidigt och klassrummet var helt tomt när jag kom dit. Då kunde jag åtminstone fullt förbereda mig mentalt inför att prata inför klassen.




Vilket var över på bara en halvtimme och tiden bara flög iväg - jag hann inte ens med mina viktiga diskussionsfrågor!(!!!!). Men aja. Resten av dagen seeegade sig vidrigt långsamt, så vi snabbspolar..!

... Till den tid jag kom hem och kastade mig in i köket för att laga en lasagne! 
Jag kommer inte ens ihåg senaste gången jag lagade lasagne.. Det måste varit.. År? Men för mig är det en rätt som praktiskt taget förkroppsligar vardagshuslighet.




Jag brukar nämligen alltid dra den gamla harangen; "ja, alltså, nu när jag bor själv är det ju inte som att jag kommer hem och ställer mig och lagar en lasagne till middag.." - lite för att illustrera hur lat och enkelspårig man blir när man inte har någon annan att dela matglädje med.

Men nu så!




För efter bara några minuter kom en biffig kalv in genom dörren med baguette och Pepsi Max, och då blev det middag!




Och så korsordmys resten av kvällen. 


PS. Videoblogg imorgon om polyamorin..!


5 kommentarer :

  1. Men visst är det kul att laga mat, speciellt när man har någon att dela det med?? Trots enorma mängder plugg (sista veckan innan projektinlämning) bestämde jag och en myyyycket söt pojke att ignorera det för några dagar sen och laga finmiddag ihop istället. Så vi gjorde lammstek med potatisgratäng och yoghurtsås med mynta och vitlök. Det var två mycket nöjda amatörkockar som låg i matkoma sen. Och lasagnen såg oerhört god ut, förresten..!

    SvaraRadera
  2. ***** Bra jobbat! Du får invitera kalven ofta, så du får "ordentlig" mat! Och visst är det kul med matlagning när man får uppskattning för jobbet.

    SvaraRadera
  3. Sarah: Ja, men precis!! Jag blir helt gosig bara av att tänka på det du skrev med din söta pojke - det låter så otroligt mysigt och romantiskt och SÅ GOTT. Cred till er! Matlagning och ätande tillsammans kan verkligen bidra starkt till en relation. Det är njutning delat, liksom.

    teruko: Tack! Och visst, nu är han redan hos mig. typ 5 dagar av 7, så det gynnar oss båda! Du har helt rätt, uppskattning ger mer smak till maträtten, tycker jag.. ;)

    SvaraRadera
  4. Hur många grabbar är det du dejtar samtidigt? 💞 Har precis blivit singel efter ett år och ska ge mig in på marknaden igen haha...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)