Lösenord

lördag, augusti 29, 2015

Pasta Carbonara och ogenomförda samtalslistor

Tider rinner ifrån mig och igår jobbade jag kursstarten med mina älskade simbarn. Efteråt kastade jag mig ur vattnet, försökte bli kvitt all klor i duschen och satte fart mot tunnelbanan...




För att träffa upp den här kufen! Vi har inte setts på hela sex månader. Kan ni förstå?




Det blev en traditionell "böla-kram" när vi kramas så hårt att jag tror jag spricker av lycka och sedan kommer tårarna som en vattenspridare. I alla fall. Vi gick hem till mig, där vi bara hade två planer för kvällen: laga middag och prata-prata-prata

Vi började med uppgift #1: Middag (för jag var vrålhungrig). Det blev Pasta Carbonara.




Inför middagen skrev vi samtalslistor om allt vi ville berätta/prata om/diskutera för varandra. Det var allt från våra respektive pojkvänner/flickvänner, politik, Paris och allmänna tankar....

... men trots att vi började vid 21 och lade oss vid 01 var vi inte i närheten av klara med samtalsämnena.


Nu har jag smugit upp tidigt, tidigt för att åka till jobbet medan Redoy snusar kvar i min säng. I eftermiddag kommer jag tillbaka, klordränkt och bebislycklig, och då ska vi umgås resten av helgen. Ihi.


3 kommentarer :

  1. Nu låter det gladare här. Bra!:-D

    SvaraRadera
  2. Se däär! Håll fast vid de ljusa stunderna så känns saknaden snart mindre närvarande.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)