Lösenord

onsdag, juli 08, 2015

Sista tre dagarna på lantstället

Så var det onsdag, och jag vaknar upp på min värdfamiljs lantställe. Det är den sista av tre dagar, och dessutom min sista au pair-dag. Kan ni förstå?

Från och med imorgon är jag inte längre Valentins och Adriens nounou (barnflicka). Imorgon är jag boulangère på heltid, flyttar ur min au pair-studio och ska bo med min favoritfransos i fyra dagar innan min sommarstudio blir tillgänglig.

De sista dagarna här har varit tumulta, men helt underbara. Här, på landet, har vi - pojkarna och lillkusinen Héloïse - busat och lekt vattenkrig med vattenballonger...




... badat i den uppblåsbara poolen...


 ... gungat och hoppat studsmatta..


... plockat hallon...


... önskat på nyckelpigor... 



Jag har även hunnit med en lässtund 
och lite korsordsknåpande mellan varven.



Levt semesterlivet, alltså.
Så ikväll återvänder vi till Paris, där vi möter upp den nya au pair:en. Nu är det bara acceptansen jag väntar på.

1 kommentar :

  1. ååååh, hallon <3 Där har vi minsann ngt vi gillar båda två (... tänker på jordgubbar ;)
    Jag tror du kommer bli en hejdundrande bra boulangère på heltid, även om jag förstår att det känns konstigt. Vad som känns mest spännande av allt tycker jag nästan är prova på:andet av sambolivet! Hur känns det? O vad sa fransosen då du frågade?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)