Lösenord

torsdag, juli 09, 2015

Sista måltiden i au pair-studion

Så kom den dagen - dagen då jag äter min sista måltid i min au pair-studio. Melankoliskt, bizarrt och oförståeligt på en och samma gång.

Det blev en blandning av allt jag har kvar, och allt som finns i kylskåpet just nu. Min egen bolognese med den sista färska basilikan, de efterlämnade tomaterna och ruccolabladen, mina stora ostkanter och avslutande baguettstumpen. Smakligare än mycket annat, och absolut värdigt en sista måltid.





Hela min sista dag med pojkarna Jégou har varit fantastisk. Vi har verkligen tagit vara på tiden, ritat, lekt, skrattat och kramats.. Pojkarna var så trötta efter dagens slut att jag fick bära Valentin upp till deras lägenhet. I famnen lade han huvudet på min axel, och sade ömt "Emelie, jag vill inte att du lämnar mig. Jag vill att du stannar med mig".
Det gjorde ont och var så vackert på en och samma gång. Jag lovade att komma och hälsa på tusen gånger om - med presenter (det tröstade däremot inte mig att säga)...

Ikväll jag har mitt pick och pack och sedan blir det adjö till au pair-studion, och hej till fransosens studio i ett par dagar. Pojkarna och den nya au pair:en åker iväg till Korsika på sin sedvanliga juli-semester, och sätter igång med brödförsäljningen. Nu börjar Paris-sommar 2015.


2 kommentarer :

  1. Heja dig! Nu kommer nya äventyr och upptäckter ❤️

    SvaraRadera
  2. Sofia: Åh, visst?! Får tänka så!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)