Lösenord

fredag, juli 03, 2015

Mina två små personliga superhjältar

Jag befinner mig bland de sista dagarna med mina pojkar - snart kommer den nya au pair:en, och bara två dagar efteråt försvinner de iväg till Korsika på semester. Även vi alla kommer befinna oss i Paris under augusti månad, så det bara sporadiskt, och jag kommer inte kunna träffa dem varje dag. De kommer varva mellan landstället i Maffliers och Paris, medan jag kommer jobba flitigt på boulangeriet PAUL...

Därför försöker jag verkligen ta vara på dessa dagar med mina små. När vi inte springer ruset av oss i parken, så stannar vi inne och målar, spelar spel, leker med bilar eller pysslar.... 




Bland annat älskar pojkarna superhjältar - Spiderman, Superman och Iron Man är Adriens favoriter, medan Valentin är mer förtjust i Hulken och Batman. 
Här har jag målat av (om man nu kan kalla det avbilder ens) dem, och sedan har Valentin färglagt alltihopa. Adrien synar kritiskt skapelserna iklädd sin Superman-dräkt.

Vad de är fina, mina pojkar. Förfärligt, underbart, frustrerande och galet underbara. Den 8 juli är sista dagen för oss tre. (Men åhnej).

2 kommentarer :

  1. Åhhhhhhh men vad fint <3 Förstår att det känns vemodigt dock!

    Och alltså 40 grader i skuggan? Jag skulle a v l i d a.

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt att skiljas från små personligheter man lärt sig älska. Jag jobbade under min studietid extra några dagar i veckan hos en familj men två barn, 5 och 2 år då, för att rädda en katastrofal ekonomi. Totalresultat av detta: vår son fick sedermera samma namn som 2-åringen, eftersom det väckte så fina associationer. (Sånt kan vara knepigt annars, när man är lärare, många namn ger mindre lyckade minnen ibland... ;-)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)