Lösenord

tisdag, juli 14, 2015

Fontänselfie och pasta med bresaola

Häromdagen efter jobbet så stannade jag upp en sekund vid den stora fontänen vid Église Saint-Sulpice och tog en selfie. Jag går förbi där varje morgon mellan fransosen och PAUL, och det är precis dit jag flyttar in på tisdag (idag!!) - till sommarstudion.




Alltså imorgon bor jag granne med den här. På riktigt.




Hur som haver! Än har jag inte fått nycklarna, och därför var jag på väg hem till fransosen. Där var han hemma redan, och vi bestämde oss för att gå ut på restaurang och äta. Däremot hade vi ingen aning om vart, utan valde att ta en stros runt i femte arrondissemanget för att leta.

Det slutade med att vi tog en superchic, dyr, italiensk restaurang med vita bordsdukar och hela kalaset. Jag beställde in linguini med bresaola (finskuren rökt biff), grädde, kronärtskocka och stora flagor parmesan.




Fransosen valde en milanese (panerad kalvfilé) och penne med tomatsås. Han var mycket nöjd, liksom jag, trots att maten smakade tusentals gånger bättre än servicen var snabb.




Men det kanske berodde på att vi båda var vrålhungriga också.
I alla fall slickade vi tallrikarna rena och tömde två brödkorgar, och sedan traskade vi hem och somnade bums - andra natten tillsammans.

2 kommentarer :

  1. Hungern är den bästa kryddan ;-) Men det där hade nog smakat ljuvligt gott oavsett sinnesstämning, yamm yamm.

    SvaraRadera
  2. Bostaden: Vilket läge!!!
    Maten: Man börjar dregla...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)