Lösenord

torsdag, juni 25, 2015

Sommarschema under turbulent slutskede

Tiden bara rusar förbi och det börjar slå mig nu, att det inte alls är lång tid kvar... Au-pair-tiden är i mångt och mycket över, bara smulor finns kvar av skolrutinerna och sedan börjar mitt sommarliv - som boulangère, innan planet går hem till Sverige i höst.



Schemat är tätt och det kryper i kroppen när jag tänker på hur turbulenta de sista dagarna kommer bli.
Jag kan knappt föreställa mig det; inte hämta pojkarna från skolan? Inte bråka om huruvida vi ska gå till parken eller direkt hem? Inte vara noggrann med att dela på kakan exakt på mitten? Inte påminna dem om att ta av sig skorna innan de går in i lägenheten? Inte bli dyblöt under det dagliga badet? Inte ge dem bisous morgon, eftermiddag och kväll?

De två sista dagarna med pojkarna är jag med deras morfar på landstället i Maffliers (där jag också huserade en hel del förra sommaren!) och jag tänker krama in all kärlek jag kan i deras små kroppar.

1 kommentar :

  1. Alltså åh så sorgligt det är när saker är över! :( Hoppas de sista dagarna blir bra!

    Och alltså tack för kommentaren om gifarna, och så fint att jag såg glad ut! Haha. Det var jag. :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)