Lösenord

onsdag, juni 10, 2015

Lac Inférieur du Bois de Boulogne

Den där söndagen, när jag vaknade upp efter att ha slocknat oväntat, tvingade jag mig ut i friska luften. Allt för att förhindra att somna om igen, och därmed förstöra en hel natts sömn. Så; jag valde spontant att utforska den stora skogen som ligger granne med min studio -
Bois de Boulogne.




Det gjorde jag minsann rätt i! Bland det bästa beslutet jag tagit hela veckan (med undantag för mina crêpes, givetvis!). När jag kom längre in i skogen möttes jag av denna sjö - Lac Inférieur (direkt översatt: Sjö Underlägsen).




Det var nästintill vindstilla, och eftersom det var kvällstid hade den med extrema hettan lämnat Paris och kvar fanns en rofylld, bekväm värme.




Och trots att klockan var närmare åtta på kvällen, så var det många barnfamiljer, förälskade par, fiskande aspiranter, båtroddare och joggare i rörelse.




Ser ni hur träden speglar sig i vattnet? Är det inte makalöst vackert? 




Jag slet ur hörlurarna ur öronen, stängde av musiken och valde att vara lyssna på naturen. Jag hörde fåglarna kvittra, vattnet klucka, dov franska som samtalades, grusande steg av motionärer och skratt av paren som hade picknick på ön mitt i sjön.




Man kan knappt tro att det är Paris - men just att det är Paris, gör det tusen gånger vackrare. (hur nu det går till?)




Jag var så tystlåtet lycklig att jag bara ville kasta mig runt trädstammen och ge den en stor kram.




Att gå runt den underlägsna sjön tog bara en halvtimme, och med ett litet samtal med min syster så var hela sträckan nådd.




Jag andades djupt en extra gång, sade adjö till sjön (och påminde mig själv om att återvända en dag för att besöka den lilla ön mitt i), tog stegen hemåt och laddade för glass.

Tänka sig, hur mångsidigt Paris kan vara ändå. Rena skogsupplevelsen.


4 kommentarer :

  1. Eeh, joo, det ÄR makalöst vackert! Är det alltsa nära studion du ska bo i över sommaren som ligger nära fransosens lägenhet?

    SV: Känns som service-nivan är pa samma niva da som i Wien typ. Man far försöka att inte irritera sig, det är inte hur man har det, det är hur man tar det, eller hur? ;-)
    Du gör helt rätt som respekterar hans önskan! Men pa din beskrivning later han är en riktig heting! Nu ska jag stalka lite ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, Bois de Boulogne...! Som jag har saknat denna härliga oas i det ibland väldigt avgasfyllda Paris. Jag har samma önskan som du att besöka den lilla ön i mitten av sjön - kanske någonting vi kan göra tillsammans när jag kommer och hälsar på...? Men det är så klart inte säkert jag hinner med, så om du får lust att göra det innan - så kör hårt!

    SvaraRadera
  3. GUUUD SÅ VACKERT! Helt fantastiskt, speciellt dina beskrivningar av allting till, så himla bra!

    Och jag har varit sämst på att svara på kommentarer, men alltså blir fortfarande FNITTERGLAD av att tänka på din kommentar om min skapandeutmaning för att den var så FIN. <3

    SvaraRadera
  4. Vackert! Första bilden ser riktigt trolsk ut...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)