Lösenord

söndag, maj 31, 2015

Rockande burgarlunch och fnissattacker av pussar

Eftersom fransosen nu har semester denna vecka, så var vi inte begränsade till endast kvällsdejter. Denna dag hade vi bokat träff kring lunchtid, för att få i oss lite mat i magarna. Mina klädval börjar nu bli lite "passé", och jag känner att de tio plaggen har jag i garderoben börjar bli lite tråkiga... Men men, vad gör man som snarare restaurangsugen än modemedveten?

Jag klädde i alla fall upp mig bekvämt för veckans andra (men inte sista!) dejt med min favoritfransos.




Vi möttes upp utanför Opéran, och sedan ledde jag honom till vårt #23 hamburgerhak. Det hette It Rocks - och det var precis det vi hoppades att det skulle göra: rocka järnet. 




En meny lika billig som på donken 9.90 och så tog vi varsin bacon-bearnaise-burgare med pommes och läsk




Fransosen var mycket imponerad och åt med god aptit, mycket positivt överraskad av bearnaisesåsen mellan brödet. Väldigt unikt, men gott! För mig fick burgaren medelmåttigt betyg, men pommesen var magiska!

Efter maten bestämde vi oss ta en promenad, traskade söderut genom Paris, över Seine...




.. och hamnade sedan hemma hos honom. På vägen hann vi diskutera duschvanor, bråka om huruvida vi skulle hålla hand eller armkrok, retas, berätta helgplaner och förbereda morgondagens kvällsdejt.
Plus att jag hemma hos honom fick sitta i hans knä och pussas trots hans fnissattacker.

Lite såhär att jag är så upprymd för att vår interaktion blir allt naturligare, kärleksfullare och bara rentav gosigare. Jag som älskar gos. Massor. Får se till att passa på under dessa sista tre månader vi har tillsammans - vi har ju båda bestämt att det ska avslutas när jag väl flyttar till Sverige igen.


4 kommentarer :

  1. Diskutera duschvanor - berätta mer! Typ hur ofta, hur länge, hur varmt/kallt? Sångvanor? Morgon eller kväll? Oj, det fanns ju mer att reflektera över än vad jag vid första anblick kunde komma på!
    Bea-sås på burgare? Det låter typ som kebabsås på pizza(=typiskt Jönköping = ingenting för mig!).

    SvaraRadera
  2. Kommer ni hålla kontakten som vänner sen när du har flyttat tillbaks till Sverige?

    SvaraRadera
  3. Förlåt, detta har ingenting med mig att göra egentligen och om det är för personligt gör det inget om du ej vill svara :) Men känns det inte jobbigt att bara bestämma att avsluta det ett visst datum? Nog går det att ha ett långdistansförhållande eller så? Ni verkar ju ha så roligt och man märker att du gillar honom mycket..

    SvaraRadera
  4. Anonym: Jag vet faktiskt inte riktigt.... Jag berättade ju från början för honom att jag skulle åka hem, och när vi fortsatte träffas bestämde vi att vi skulle vara försiktiga så vi inte blev för fästa vid varandra, och att det skulle avslutas. Men sedan dess har vi inte riktigt pratat om det - vi båda är medvetna om att det är så det ligger till och det finns lite att göra. Givetvis känns det trist att lämna Paris - men inte bara för honom. För ALLT som jag älskar här!
    Dessutom har jag lovat honom att inte "vara ledsen" (jag ändrade det till "inte gråta") på vår sista dejt. Men småsnackat, det har vi gjort, om att han ska komma och hälsa på mig i Stockholm någon gång (lite löst) och att om jag kommer till Paris och ingen av oss har pojkvän/flickvän, så kommer vi givetvis mötas upp! Långdistans är ingenting jag känner att jag vill ha (och jag förmodar samma gäller honom). I så fall tar vi det hellre som vi kommer, och råkar vi vara i samma stad och båda singlar, ja, då kommer vi utnyttja det!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)